پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۹۵۲۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۵
یک رسانه انگلیسی به نقل از مقام‌های آمریکایی مدعی شده است «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید هفته آینده با همتای روسی خود درباره نقش ایران در سوریه رایزنی خواهد کرد.

شعارسال: یک رسانه انگلیسی به نقل از مقام‌های آمریکایی مدعی شده است «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید هفته آینده با همتای روسی خود درباره نقش ایران در سوریه رایزنی خواهد کرد.

یک مقام دولت آمریکا به رویترز گفت بولتون در دیدارش هفته آینده‌اش در ژنو با «نیکلای پاتروشف»، مشاور امنیت ملی روسیه با او درباره معاهده‌های کنترل تسلیحاتی و نقش ایران در سوریه رایزنی خواهد کرد.

این دیدار در ادامه دیدار جنجالی‌ای خواهد بود که «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا 25 تیر سال جاری با «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه در شهر هلسینکی، پایتخت فنلاند داشت.

ترامپ بعد از این دیدار به دلیل عملکرد ضعیفش در کنار پوتین مورد انتقاد تند گروه‌های مختلف از سیاستمداران هم‌حزبی‌اش گرفته تا دموکرات‌ها و رسانه‌ها و کارشناسان قرار گرفت.

به نوشته رویترز، کاخ سفید هنوز جزئیاتی از دیدار ترامپ با پوتین منتشر نکرده است. اما مقام آمریکایی فهرستی از موضوعات مورد بحث میان دو طرف را ذکر کرده است.

مقام آمریکایی ادعا کرد موضوع اصلی گفت‌وگوی پوتین و ترامپ جنگ در سوریه و نقش ایران در این کشور بوده است.

خبرسازی ناشیانه

در حالی که مقام‌های روسیه بعد از این دیدار بارها بر ضرورت باقی ماندن ایران در سوریه جهت مقابله با تروریسم تأکید کردند، مقام آمریکایی ادعا کرده پوتین و ترامپ بر سر این اصل که ایران باید از سوریه خارج شود، توافق کرده‌اند، اما مسکو گفته که انجام آن دشوار است.

تحلیل بسیاری از کارشناسان و صاحبنظران آمریکایی در زمان دیدار ترامپ و پوتین و بعد از آن این بود که روسیه تمایل و توان لازم برای متقاعد کردن ایران برای جهت خروج از سوریه را ندارد.

دیگر موضوعی که ترامپ و پوتین درباره آن گفت‌وگو کرده‌اند معاهده‌های کنترل تسلیحاتی میان روسیه و آمریکا بوده است.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 26مرداد 97، کدمطلب: 13970526000017،www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
0
0
بولتون از زمان بوش بدنبال جنگ با ایران بود
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
0
0
ا.ف75
واقعا این روسیه در حال حاضر داره بهمون خروس قندی میده ولی خیلی چیزهارو ازمون می گیره!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین