پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۹۶۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۰
سرپرست استانداری کرمان از ایجاد تشکل های اجتماعی جهت تسهیل گری و فرهنگ سازی مصرف صحیح و بهینه منابع آبی خبر داد و دستگاه های اجرایی استان را موظف به همکاری با این تشکل ها نمود.
شعار سال: سرپرست استانداری کرمان از ایجاد تشکل های اجتماعی جهت تسهیل گری و فرهنگ سازی مصرف صحیح و بهینه منابع آبی خبر داد و دستگاه های اجرایی استان را موظف به همکاری با این تشکل ها نمود.

 محمدجواد فدائی در کارگروه استانی سازگاری با کم آبی با انتقاد از عدم انجام اقدامات عملی برای کاهش مصرف آب، افزود: بعضی ها به خاطر اینکه به نظر خودشان حرف های تازه بزنند، مکرر جلسه برگزار می کنند در صورتیکه انتهای همه جلسات باز می گردد به پروژه هایی که در دستور کار است و به جای اجرا فقط در حد حرف باقی مانده اند.

وی با اشاره به نتایج اجرای طرح همیاران آب در استان کرمان، یادآورشد: تغییر نحوه پرداخت یارانه که در این جلسه پیشنهاد شد در حد اختیارات استان نیست و مجلس شورای اسلامی باید در این موضوع ورود کرده و تصمیمات نهایی را اعلام کند.

 * متولیان امر بدانند برای مجهز کردن چاه‌ها به کنتور حجمی نیاز به مصوبه ندارند
سرپرست استانداری کرمان با تاکید براینکه کارهایی که در حد اختیارات استان است باید در اولویت قرار بگیرد، تصریح کرد: متاسفانه از مجموع 34 هزار حلقه چاه در سطح استان فقط 4 هزار حلقه آن مجهز به کنتور حجمی هستند که این یک ایراد بزرگ و نشان دهنده عدم مدیریت صحیح است و متولیان امر بدانند که برای مجهز کردن چاه‌ها به کنتور حجمی نیاز به مصوبه ندارند.

فدائی با اشاره به تجربیات دنیا در اصلاح فرهنگ جامعه خود، خاطرنشان کرد: در دنیا برای آنکه فرهنگ جامعه را تغییر دهند، روش های فیزیکی را اعمال کرده‌اند و لذا یکی از راه‌های صرفه‌جویی در مصرف آب، نصب کنتور حجمی است.

وی از ایجاد تشکل های اجتماعی جهت تسهیل گری و فرهنگ سازی مصرف صحیح و بهینه منابع آبی خبر داد و دستگاه های اجرایی استان را موظف به همکاری با این تشکل ها نمود و گفت: طی جلسه آینده برنامه این تشکل ها ارائه و پس از تصویب وارد فاز اجرایی شود.

 * تهیه گزارش سازگاری با کم آبی استان طی یک ماه آینده

سرپرست استانداری کرمان در ادامه مدیرکل دفتر فنی استانداری کرمان را مکلف نمود تا ظرف دو هفته آینده، گزارش سازگاری با کم آبی استان که در آن چشم انداز چند سال آینده استان پیش بینی شده است را تدوین و پس از تصویب در کمیته استانی سازگاری با کم آبی، ظرف یکماه آینده به مرکز ارسال نماید.

فدائی بر لزوم واقعی کردن قیمت و ارزش آب و استفاده بهینه از آب تاکید کرد و افزود: پیشنهاد شده است که اخذ حق‌النظاره از چاه‌های کشاورزی مجددا برقرار شود لیکن باید مشخص شود که این افزایش چگونه باید هزینه شود تا بر مسائل مربوط به آب استان اثرگذاری مثبتی داشته باشد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: 27 مرداد 1397، کدخبر: 742037 ، www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
0
0
ا.ف75
ما ملا امروز برای فرهنگ سازی نیاز به توده های مردمی از دل خود مردم داریم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین