پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۰۰۶۸
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۰
طی سال‌های گذشته با وجود آنکه بیش از نیمی از مرکبات کشور در مازندران تولید می‌شود اما نبود برند و ضعف بسته‌بندی مناسب سبب شده این استان به جایگاه واقعی خود در بازارهای جهانی نرسد. بر اساس آمارها، سالانه بیش از 2 و نیم میلیون تن مرکبات در این استان تولید می‌شود که بیش از نیمی از آن در بازار داخلی مصرف و تنها بخش اندکی از آن صادر می‌شود.

شعار سال: طی سال‌های گذشته با وجود آنکه بیش از نیمی از مرکبات کشور در مازندران تولید می‌شود اما نبود برند و ضعف بسته‌بندی مناسب سبب شده این استان به جایگاه واقعی خود در بازارهای جهانی نرسد. بر اساس آمارها، سالانه بیش از 2 و نیم میلیون تن مرکبات در این استان تولید می‌شود که بیش از نیمی از آن در بازار داخلی مصرف و تنها بخش اندکی از آن صادر می‌شود. همین سال گذشته در حالی 23 هزار تن مرکبات از گمرکات کشور صادر شده که مازندران با وجود بالاترین میزان تولید تنها توانسته 105 تن محصول از گمرکات استان صادر کند. البته دولت نیز با ارائه مشوق‌های صادراتی تلاش کرده با حمایت از تولیدکنندگان و سورتینگ داران، آنها را به تولید محصولات باکیفیت‌تر ترغیب کند.

ارائه این مشوق‌ها تا حد زیادی نیز تأثیرگذار بوده تا جایی که سال گذشته کشورهای اروپایی خواهان کیوی مازندران شده و این محصول برای اولین بار از استان به اروپا صادر شده است.

«عبدالله مهاجر»، رئیس اتاق بازرگانی مازندران در این خصوص در گفت‌وگو با «ایران» اظهار داشت: صادرات استان در سال گذشته 400 میلیون دلار بوده اما جناب استاندار تأکید داشته‌اند که با توجه به ظرفیت بالای استان باید با توسعه زیرساخت‌ها این میزان تا سال 1400 به 3 میلیارد دلار برسد. تمام دستگاه‌های مربوطه از جمله گمرک باید موانع فراروی صادرات مرکبات را رفع و تسهیل کنند تا بتوانیم شاهد رشد همه‌جانبه استان باشیم. مهاجر، خاطرنشان کرد: دولت نیز بر این موضوع تأکید دارد و سال گذشته با پیگیری‌های بخش خصوصی و اتاق بازرگانی؛ در قالب مشوق‌های صادراتی ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره به صادرکنندگان پرداخت کرده است.

این مقام مسئول افزود: با پرداخت مشوق‌ها، مشکلات صادرات مرکبات ممکن است به صورت کوتاه مدت حل و فصل شود، اما باید با اقدامات کارشناسانه دغدغه‌های این حوزه ریشه‌ای برطرف شود. در اصل امروز دغدغه مرکبات جدی‌تر از دیگر حوزه‌های کشاورزی مثل برنج و صنعت بوده و باید برای توسعه استان نگاه ویژه‌تری به این بخش داشته باشیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه ایران، تاریخ انتشار -------، کدمطلب: 478922، www.iran-newspaper.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین