پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۵۱۲۰۱
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۳
مهلت انتخاب رشته آزمون سراسري دانشگاه آزاد اسلامي تا سه شنبه شش شهريور تمديد شد.

شعار سال: رئيس مرکز سنجش و پذيرش دانشگاه آزاد اسلامي گفت: داوطلبان براي انتخاب رشته‌هاي تحصيلي بايد به سايت اينترنتي اين مرکز به نشاني www.azmoon.org مراجعه کنند.

اميررضا شاهاني افزود: داوطلبان مي‌توانند 100 کد رشته محل را انتخاب و در برگ انتخاب رشته اينترنتي ثبت کنند.

وي گفت: دفترچه راهنماي انتخاب رشته نيز در اين سايت اينترنتي منتشر شده است و به داوطلبان توصيه مي‌شود که مطالب اين دفترچه را با دقت مطالعه کنند.

شاهاني افزود: افرادي مي‌توانند براي انتخاب رشته اقدام کنند که در آزمون سراسري سال 1397 دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي شرکت کرده و مجاز به انتخاب رشته شده باشند و در هنگام ورود به سامانه بايد کد درج شده در کارنامه آزمون سراسري خود را در اين سامانه وارد کنند.

وي در خصوص نام نويسي در دوره‌هاي بدون آزمون اين دانشگاه گفت: سامانه نام نويسي براي پذيرش در دوره‌هاي بدون آزمون (سوابق تحصيلي) در مقاطع مختلف کارشناسي پيوسته، کارشناسي ناپيوسته، کارداني ناپيوسته و کارداني پيوسته اين دانشگاه همچنان فعال است و داوطلبان مي‌توانند تا اين تاريخ براي نام نويسي در اين دوره‌ها اقدام کنند.

شاهاني افزود: پذيرش در دوره‌هاي بدون آزمون در سال‌هاي گذشته بر اين اساس بود که هر داوطلبي زودتر نام نويسي مي‌کرد؛ پذيرش مي‌شد، اما هم اکنون براي اجراي قانون و عدالت آموزشي و همچنين جلوگيري از رانت پذيرش در اين دوره‌ها بر مبناي سوابق تحصيلي داوطلبان است.

وي گفت: در پذيرش بر اساس سوابق تحصيلي، معدل کتبي ديپلم و همچنين نوع مدرک ديپلم داوطلبان پذيرش مي‌شوند و داوطلبان مي‌توانند با پرداخت يک هزينه ثبت نام 20 کد رشته محل را انتخاب کنند.

شاهاني افزود: امسال اين امکان براي داوطلبان فراهم شده است که بتوانند مستقل از نوع ديپلم در رشته مورد علاقه نام نويسي و پذيرش شوند به عنوان مثال داوطلبي که داراي ديپلم تجربي است بتواند کد رشته محل‌هاي گروه رياضي و يا انساني را انتخاب کنند.

وي گفت: در اين باره جدولي به نام جدول هم ترازي براي فردي که مي‌خواهد در رشته ديگري ادامه تحصيل دهد فراهم شده است و همچنين داوطلبان پس از پذيرش بايد تعدادي از دروس را به عنوان پيش نياز بگذرانند.

شاهاني با بيان اينکه اين امکان تا آخر هفته براي داوطلبان فراهم مي‌شود افزود: نام نويسي در دوره‌هاي بدون آزمون تا 20 شهريور و از طريق سايت اينترنتي مرکز سنجش و پذيرش دانشگاه آزاد ادامه دارد.

وي گفت: شماره تلفن 4743 روابط عمومي اين مرکز آماده پاسخگويي و ارائه خدمت به داوطلبان در خصوص اين آزمون‌هاست.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 30 مرداد 97، کد مطلب: 1808842، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین