پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۱۴۷۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۳
مستندساز اقلیدی معتقد است: نهادهایی که هیچ ارتباطی به هنر ندارند بهتر است به کار اصلی خودشان بپردازند و تصمیم گیری درباره هنر را به صاحبان هنر بسپارند.

شعار سال: زهره محقق که فیلم مستند «برسد به دست آقای بنان» را کارگردانی کرده و فیلمش با حضور خودش در سینما سلام اقلید، اکران شد گفت: این فیلم مستند دانشجویی مستقل است که در سال 1392 ساخته شد و به مدت سه سال در نوبت مجوز از سینمای هنر و تجربه بود.
وی افزود: این مستند امسال مجوز گرفت و آن را با هزینه شخصی خودم ساخته ام.
محقق گفت: بیشتر تمایل دارم مستندهای داستانی بسازم تا اینکه به سینمای داستانی بپردازم.خیلی از موضوعاتی که در سینمای داستانی امکان پرداخت آن وجود ندارد و یا نمی‌توان به خوبی به آن پرداخت در سینمای مستند می‌توان بهتر نمایش داد و نتیجه بهتری گرفت.
وی عدم شناخت کافی از سینمای مستند در بین مردم و مسئولان را نگران کننده خواند.
این مستندساز اقلیدی گفت: در حال حاضر ورود و ماندن در سینما بیشتر به روابط بستگی دارد تا ضوابط، اگر ضوابط به جای روابط حاکم شود بسیاری از مشکلات سینما حل خواهد شد و خیلی از افرادی که امروزه فیلم های پرفروشی دارند حذف می شوند و افراد شایسته به سینما برمی‌گردند و به جهت کیفیت برتر فیلم ها، مردم با استقبال بیشتر به سینما می روند.
محقق بیان کرد: از مسئولان تقاضا دارم با حمایت بیشتر خود از هنر به ویژه در شهرستان ها کاری کنند که سینما از مرکزیت خود در تهران خارج شود و در شهرستان‌ها هم گسترش یابد.
وی ادامه داد: خیلی از استعدادهایی که امکان آمدن به تهران را ندارند می توانند در همان شهرستان به کار خود بپردازند و این سبب رشد و شکوفایی استعدادها می شود.
محقق با بیان اینکه منظور از گسترش امکانات درسینما، صرفا امکانات فنی نیست افزود: حضور افراد برجسته و شناخته شده سینما در نقاط مختلف کشورمی‌تواند در بهبود صنعت سینما موثر باشد.
زهره محقق دانش آموخته کارشناسی سینما از دانشگاه هنر تهران است و مستندهای پوئن 25، صادره از مینودشت، عاشقانه ها و سوت را ساخته است و همچنین ترانه سرایی آلبوم ' درهم' رضا یزدانی را نیز برعهده داشته است.
شهرستان اقلید در 267 کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ 2 شهریور 97، کد مطلب: 83010578:www.irna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
1
0
ا.ف75
اگر قرار بود این اتفاق بیفته که همه چی بهم می ریخت! هنر مند لیاقت تصمیم گیری رو نداره! بعدشم معیار هنرمند چیه؟ حتما میخواین باز بگین هنرمند بودن معیار نداره! ما این چیزا حالیمون نمیشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۶
0
0
دقیقا. اگر تو کشور ما هرکسی سرش تو کار خودش باشه نصف مشکلات ما حل میشه. مثل دخالت نکردن تو کار هنرمندا
م.ا75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین