پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۳۵۰۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۳
مستندساز جنگ و همراه شهید آوینی گفت: ترویج و حفاظت از فرهنگ ایثار و شهادت امروز همچون واکسنی مقابل تهاجم های فرهنگی عمل می کند و اکنون باید جوانان را در برابر این تهاجم ایمن کنیم.

شعارسال: رضا برجی گفت: جوانان امروز باید با فرهنگ دفاع مقدس آشنا شوند و با کمک خاطرات طلایی دوران ایثار و از خودگذشتگی، آنان را در برابر تهاجم دشمن واکسینه کنیم.

وی که عکاسی، فیلم‌برداری و مستندسازی 17 جنگ بین‌المللی معاصر را در کارنامه‌اش دارد، اظهار کرد: هر ملتی دور از فرهنگ ناب ایثار و از خودگذشتگی، قدرت تحلیل خود را از دست می‌دهد و به سمت بی‌هویتی حرکت می‌کند، از این رو پرورش مسائل فرهنگی در جامعه از نان شب واجب‌تر است و مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر بر این موضوع تأکید بسیار کرده‌اند.

این مستندساز که در میدان‌های جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، جنگ‌های افغانستان، تاجیکستان، قره‌باغ، کشمیر، هند و پاکستان، چچن، بوسنی و هرزگوین، حمله آمریکا به عراق، کوزوو، لبنان، سودان، سومالی، غزه و جنگ‌های حوزه خلیج‌فارس حضور داشته است، ادامه داد: جامعه پویا و زنده احتیاج به یک فرهنگ ناب دارد که این فرهنگ باید به‌روز و متناسب با علم مربوط به خود باشد، در این صورت است که جلوی تهاجم بیگانگان گرفته می‌شود، همچنین باید بدانیم که این تنها مسائل اقتصادی و سیاسی نیست که می‌تواند به جامعه انسانی کمک کند، بلکه داشتن فرهنگ ناب از مسائل مادی نیز اهمیت بیشتری دارد.

برجی توضیح داد: فرهنگ کشور ما الگو گرفته از فرهنگ اهل‌بیت(ع) است، چیزی که دشمن‌ سعی دارد به آن خدشه وارد کند، چه کسی است که نداند دشمنان اسلام امروز به‌ شدت به دنبال بی‌هویت کردن جوانان مسلمان هستند و ما باید با واکسینه کردن جوانان کشور خود زمینه ایجاد این تهاجم را از بین ببریم.

وی، سردار سلیمانی را سمبل مقاومت در تمام دنیا نامید و اظهار کرد: ایستادگی و مقاومت باید به یک فرهنگ تبدیل شود، چراکه همین فرهنگ جلوی رسوخ دشمن به لایه‌های مختلف جامعه را گرفته و در کشور شیعه پرور ما، فرهنگ اهل‌بیت(ع)، میتواند به عنوان دیواری مستحکم در این رابطه عمل کند.

این مستندساز جنگ توضیح داد: تهاجم فرهنگی دشمن با اهداف خطرناک طراحی شده است که ایجاد جامعه پوک و توخالی از انسانیت و ایثار یکی از بخش‌های آن است، همچنین باید بدانیم تهاجم فرهنگی کاری می‌کند که جامعه با تلنگری از هم بپاشد که تنها دامنگیر جوامعی است که فرهنگ و هویت نداشته باشند، اما در کشور غنی ما با این پیشینه تاریخی و وجود اسطوره‌های ماندگار، دشمن هرگز به خواسته خود نخواهد رسید.

برجی با تأکید بر اینکه فرهنگ ایرانی با اسلام و اهل‌بیت(ع) گره‌خورده است، یادآور شد: مقام معظم رهبری به مقوله فرهنگ بسیار تأکید دارند و لپ کلام منویات ایشان این است که فرهنگ دفاع مقدس و فرهنگ مقاومت و ایستادگی در بین مردم ترویج پیدا کند.

به گفته وی، اگر اسطوره‌هایی که از جنگ به یادگار مانده‌اند، خاطراتشان را فراموش کنیم، قدرت و قابلیت تحلیل خود را از دست خواهیم داد و یادمان می‌رود که ایستادگی‌های ملت ایران دشمنان را شکست داد.

این مستندساز جنگ که از همراهان شهید آوینی در هشت سال دفاع مقدس نیز بوده است، در پایان خاطرنشان کرد: فرهنگ اهل بیت(ع) ما را در مقابل تهاجم دشمنان واکسینه خواهد کرد و تمام بیانات مقام معظم رهبری این است که ارزش‌های دفاع مقدس را حفظ کنیم، فرهنگ دفاع مقدس یعنی فرهنگ ناب اهل‌بیت(ع) بدون هیچ کم و کاستی است.

گفتنی است، تنها ۶ خبرنگار در دنیا هستند که ملا محمد عمر رهبر طالبان افغانستان را از نزدیک دیده‌اند، اما فقط شاید یک خبرنگار در دنیا وجود داشته باشد که سه هفته با اسامه بن‌لادن رهبر گروه القاعده زندگی کرده باشد و او کسی نیست جز رضا برجی که امروز با ما به گفتگو نشست.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی مشرق، تاریخ انتشار: 2 مرداد 1397 ، کدخبر:877504 ،www.mashreghnews.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
0
0
این ها برای همیشه در یاد ملت و مردم ایران خواهند ماند و هیچوقت از یاد نخواهند رفت
ا.ح75
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۴
0
0
ا.ف75
نمیدونم ولله! انقدر همه چی بهم ریخته ست که الان حالا حالاها نمیشه مردم رو با این حرفا مشتاق کرد به این مستند ها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین