پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۵۲۰۰۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۷
آلمان و فرانسه اعلام کردند که روی یک سیستم پرداخت مالی برای مقابله با تحریم های آمریکا علیه کشورهایی مانند ایران کار می کنند.

شعار سال: آلمان و فرانسه اعلام کردند که روی یک سیستم پرداخت مالی برای مقابله با تحریم های آمریکا علیه کشورهایی مانند ایران کار می کنند.

انگلیس نیز در بحث ها در این باره نقش دارد. این تلاش قدرت های اروپایی نشان می دهد که آنها سعی دارند استقلال بیشتری در مقابل آمریکا پیدا کنند.

«برونو لو مر» وزیر دارایی فرانسه روز دوشنبه در جلسه ای در اتحادیه رسانه های AJEF اظهار داشت: ما، به همراه آلمان، مصمم هستیم روی یک سیستم تامین مالی مستقل کار کنیم تا قربانی تحریم های فرامرزی آمریکا نشویم.

وی گفت که این سیستم تامین مالی، «اروپایی یا فرانسوی-آلمانی» خواهد بود.

وزیردارایی فرانسه افزود: من می خواهم که اروپا یک قاره مستقل باشد، نه رعیت دیگران. منظور این است که باید ابزارهای تامین مالی کاملا مستقل داشته باشیم؛ چیزی که امروز وجود ندارد.

لومر ادامه داد: استفاده از «بانک سرمایه گذاری اروپا» به عنوان «کانال مالی» اقدامی «بسیار پیچیده» خواهد بود.

او تاکید کرد: دولتهای آلمان و فرانسه درحال مذاکره با بانک های مرکزی خود هستند تادر سیستم مالی جدید نقش داشته باشند.

وزیر دارایی گفت: اگر بخواهیم که یک ابراز واقعا مستقل ایجاد کنیم باید همه گزینه ها را بررسی کنیم.

لومر قرار است که روز چهارشنبه در پاریس با همتای آلمانی خود «اولاف شولتس» دیدار کند.

«هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان نیز روز دوشنبه اعلام کرد که اتحادیه اروپا تلاش می کند تا از روابط اقتصادی خود با ایران حمایت کرده و کانال های پرداخت مالی را باز نگه دارد. ماس بار دیگر بر ایجاد سیستم های بین المللی پرداخت مالی مانند سوئیف که استقلال بیشتری در مقابل آمریکا داشته باشند، تاکید کرد.

ماس اظهار داشت، هنوز خیلی از «سوال های بسیار دشوار در مورد جزئیات» سیستم های پرداخت مالی احتمالی پاسخ داده نشده است.

وزیر خارجه آلمان هشدار داد که تحریم های آمریکا علیه ایران و اقداماتی که واشنگتن علیه چین، روسیه و ترکیه انجام داده است به کسب و کارهای اروپایی ها ضربه می زند.

ماس دریک سخنرانی در برلین گفت:ما باید واکنش نشان داده و خودمختاری و استقلال اروپا در حوزه های تجاری، اقتصادی و سیاست های مالی را تقویت کنیم.

«کریستیافریلند»وزیرامورخارجه کانادا نیز که دراین مراسم حضور داشت، گفت که کشورش برای حفظ نظم جهانی چندجانبه تلاش می کند.

ماس هفته گذشته در یادداشتی با عنوان «تدوین طرحهای نظم نوین جهانی» در روزنامه اقتصادی «هندلزبلات» نوشت: ما به روشنی به آمریکایی ها گفتیم که از نظر ما خروج از توافق هسته ای با ایران یک اشتباه بود.

وی همچنین خواستار «تقویت خودمختاری اقتصادی اروپا از طریق ایجاد کانال های پرداخت مالی مستقل آمریکا و یک صندوق مالی اروپا جدا از سوئیفت» شد تا بتوان برجام را حفظ کرد.

ماس تاکید کرد که «آمریکا چیزی بیشتراز ترامپ است» و«اختلاف جاری در دو سوی آتلانتیک فرصتی تاریخی برای بازتعریف نقش اتحادیه اروپا ایجاد کرده است

تلاش اروپایی ها برای حفظ ارتباطات اقتصادی و مالی با ایران در حالی است که تارنمای «واشنگتن فری بیکن» گزارش داده است دو بانک بزرگ آمریکایی برای «قطع دسترسی ایران به بازارهای مالی بین المللی متعهد نخواهند بود

«جی.پی مورگان» و «سیتی بانک» دو بانکی هستند که تمایلی برای همراهی با تلاش های دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا علیه ایران ندارند.

جی.پی مورگان و سیتی بانک عضو شبکه مالی سوئیفت هستند.سوئیفت شبکه ای جهانی برای ارسال و دریافت اطلاعات تراکنش های مالی در محیطی با ضوابط مشخص و با امنیت بالا است. بانک های ایرانی پس از اجرای برجام در سال 1394 و رفع تحریم ها بار دیگر به سوئیفت متصل شدند.

ترامپ 18 اردیبهشت از برجام خارج شد و چندی پیش دور اول تحریم ها را علیه ایران بازگرداند. قرار است که ماه نوامبر دور بعدی تحریم ها علیه ایران اعلام شود.

تصمیم ترامپ در مورد خروج از برجام و بازگشت تحریم های آمریکا با مخالفت شدید اروپایی ها و سایر کشورها مواجه شد. اروپایی اعلام کردند که با به روز کردن «قانون انسداد» از شرکت های اروپا که به همکاری تجاری با ایران ادامه می دهند، در مقابل تحریم های واشنگتن حمایت خواهند کرد.

همچنین قرار است که اروپا بسته اقتصادی تازه ای برای جبران خسارت ناشی از خروج آمریکا از برجام ارائه دهند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی ، تاریخ انتشار 5 شهریور 97، کدمطلب: 83014372، www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
0
0
ا.ف75
تا الان که جز شعار چیزی نشنیدیم! مقابله با تحریم های امریکا اون هم توسط اروپا معنیش چیزی جز خالی کردن پشت خودشون توسط خودشون نیست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
0
0
ا.ف75
واقعا من حس میکنم این ها همش شعاره و هیچ وقت هم به واقعیت تبدیل نمیشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
0
0
ا.ف75
با این بسته حمایتی 18 میلیون یورویی که اروپا داره به ایران میده نشون داده که حرفاش شعار نیست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین