پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۵۲۳۹۸
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۰
«گریک نیکُلز» از ربوتیکس تحلیلی جدیدی درباره بازار آینده واقعیت مجازی/ VR و واقعیت افزوده / AR نوشته و معتقد است بازار ابزارهای واقعیت افزوده بیشتر از واقعیت مجازی گل خواهد کرد.
شعارسال: واقعیت مجازی/ Virtual Reality به کاربر اجازه می‌دهد تا محیط اطراف را با عینک و ... شبیه‌سازی کند اما واقعیت افزوده / Augmented Reality اجازه می‌دهد تا کاربر، اطراف خود اشیاء موردنیاز را ساخته و با آن زندگی کند.

اخیراً موسسه Digi-Capital پیش‌بینی کرده است که ارزش بازار ابزار واقعیت مجازی تا سال 2022 به 15 میلیارد دلار و ابزار واقعیت افزوده به 90 میلیارد دلار خواهد رسید.

این تحلیل به این معنا است که بازیگران بزرگ‌تری مانند گوگل، اپل، مایکروسافت، کوآلکوم و .... روی «واقعیت افزوده» سرمایه‌گذاری کرده‌اند و کمپانی‌هایی مانند فیس‌بوک با پروژه Oculus روی ابزار «واقعیت مجازی» سرمایه‌گذاری کرده که بازده خیلی خوبی نداشته است.

برای استفاده از واقعیت مجازی نیاز به هدست مخصوص است و بخش گیم بیشتر از آن استفاده می‌کند. اما در صنعت «واقعیت افزوده» برای آموزش در بخش انترپرایز، در بخش پزشکی، سلامت و درمان از ابزار واقعیت افزوده بهره برده می‌شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری خبرآنلاین ، تاریخ انتشار: 16 مرداد 1397 ، کدخبر: 800184 ، www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین