پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۲۵۰
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳
معاون پارلمانی وزیر ارشاد گفت: آثار سعدی ظرفیت بزرگی است تا به وسیله آن نسل امروز و فردای کشور با هویت ملی و سبک زندگی ایرانی _ اسلامی آشنا شود.

شعار سال: حسین نوش‌آبادی در همایش روزگار ارادت با تاکید بر اینکه باید تلاش شود تا در یک بستر مناسب هویت ملی و سبک زندگی ایرانی _ اسلامی به جامعه شناسانده شود، اظهار داشت: کسب هویت ملی و ارائه سبک زندگی ایرانی _ اسلامی می‌تواند با آثار سعدی گره بخورد.

معاون پارلمانی وزیر ارشاد عنوان کرد‌‌: آثار سعدی ظرفیت بزرگی است تا به وسیله آن نسل امروز و فردای کشور با هویت ملی و سبک زندگی ایرانی _ اسلامی آشنا شود.

وی با بیان اینکه اندیشه‌های سعدی می‌تواند در حوزه وحدت و همگرایی اسلام استفاده شود افزود: اندیشه‌های سعدی اندیشه‌های به روزی است و این به دلیل واقف بودن این شاعر بزرگ به جهان اسلام و مسائل آن است.

نوش‌آبادی علت ماندگاری نام سعدی و جاودانه بودن وی در ادبیات را علاوه بر اندیشه های پندآمیز، وجود عنصر واقع‌بینی این شاعر نسبت به مسائل پیرامون خود و بیان مسائل اجتماعی و فرهنگی جامعه عنوان و خاطرنشان کرد: این شاعر بزرگ متانسب با فطرت و نیازهای انسان و جوامع بشری سخن گفته است و جامعه را با وقعیت‌های روز آشنا می‌کرد.

وی با بیان اینکه مخاطب سعدی علاوه بر عموم مردم همه کسانی بود که می‌توانستند در جامعه نقش داشته باشند تصریح کرد: ویژگی بارز سعدی رصد تحولات جامعه و بیان آن در قالب شعر و حکایت بود.

معاون پارلمانی وزیر ارشاد با بیان اینکه محققان غربی و خاورشناسان علت محبوبیت سعدی را شناخت وضعیت و مسائل جامعه و ارائه پندهای اخلاقی و اجتماعی می‌دانند خاطرنشان کرد: سعدی هموراه با چشمی بینا و نگاهی تیزبین مسائل جامعه خود را رصد می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه برنامه ششم توسعه بر 3 محور اقتصاد مقاومتی، علوم و فناوری، مقاوم‌سازی فرهنگی قرار دارد، افزود: مقاوم معظم رهبری پایداری نظام را به مقاوم‌سازی فرهنگی می‌دانند بنابراین در مقوله مقاوم‌سازی فرهنگی باید به تبیین ظرفیت‌های فرهنگی کشور بپردازیم که شخصیت بزرگی مانند سعدی یکی از این ظرفیت‌هاست.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 2 اردیبهشت 1395، کد مطلب: 1054718:www. tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین