پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۱۵۲۶۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۷
عباس سعیدی با اشاره به آخرین آمار نتایج رتبه‌های کنکور دانش آموزان خراسان شمالی اظهار کرد: تعداد رتبه‌های زیر هزار منطقه‌ای دانش آموزان استان در کنکور سراسری نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد کاهش داشته است.

شعارسال: عباس سعیدی با اشاره به آخرین آمار نتایج رتبه‌های کنکور دانش آموزان خراسان شمالی اظهار کرد: تعداد رتبه‌های زیر هزار منطقه‌ای دانش آموزان استان در کنکور سراسری نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد کاهش داشته است.

وی با تشریح جزییات این آمار گفت: در آزمون سراسری امسال ۱۹۴ رتبه زیر ۱۰۰۰ را دانش آموزان استان کسب کرده‌اند که سال گذشته این آمار ۲۴۳ نفر درمجموع رشته‌های درسی بوده است.

سرپرست اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان شمالی همچنین با اشاره به بررسی علت این موضوع تصریح کرد: بنا بر اظهارات دانش آموزان و کارشناس سخت شدن و به معنای دیگر مفهومی شدن سؤالات آزمون سراسری و همچنین تراکم بیشتر دانش آموزان در رشته تجربی باعث این امر شده است.

وی همچنین اعلام قطعی نتایج استان در مقایسه با سایر استان‌ها را منوط به گزارش سازمان سنجش یا وزارت علوم دانست.

سعیدی همچنین از استقرار پایه دوازدهم در سال جاری برای نخستین بار و تکمیل شدن نظام جدید آموزشی کشور خبر داد و گفت: بر اساس تمهیدات پیش‌بینی‌شده با کمترین مشکل این رویداد اتفاق می‌افتد و در برخی از رشته‌های پایه ممکن است از دبیران حق‌التدریس استفاده شود.

وی مبنای فعلی برنامه‌ریزی این پایه را ۳۵ ساعت حضوری عنوان کرد و افزود: شورای عالی آموزش‌وپرورش تاکنون برنامه‌ریزی بر پایه ۲۴ ساعت حضوری و ۱۱ ساعت غیرحضوری در هفته را تأیید نکرده و پیش‌بینی می‌شود که این موضوع در سال جاری اتفاق نخواهد افتاد.

سرپرست اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان شمالی همچنین از کمبود فضای آموزشی در مرکز استان نیز گفت و افزود: متأسفانه برخی از مدارس مورد استقبال بسیاری از خانواده‌ها هستند درحالی‌که دبیران این مدارس با سایر دبیرستان‌ها به‌صورت برابر ازنظر کیفیت تقسیم‌شده‌اند و این اعلام درخواست‌های فراوان خانواده باعث شده که برخی مدارس مرکز استان به‌صورت ۲ شیفته به ارائه خدمت به دانش آموزان در سال تحصیلی آینده بپردازند.

وی کمبود زمین و عرصه برای احداث مدارس جدید را ازجمله دیگر مشکلات در این حوزه عنوان کرد و ادامه داد: متأسفانه رویه نامناسبی ایجادشده است که برخی از خانواده‌ها برای ثبت‌نام دانش‌آموز خود از قولنامه‌های صوری استفاده می‌کنند و با توجه به اینکه امکان راستی آزمایی از سوی آموزش‌وپرورش وجاهت قانونی ندارد، مدارس موظف به ثبت‌نام این افراد هستند.

سعیدی در انتها نظارت بر عملکرد بنگاه‌ها را راهی برای جلوگیری از این موضوع از سوی مراجع ذیصلاح دانست و افزود: ارائه قولنامه برای مدارس کافی است و صحیح بودن این موضوع را مراجع نظارتی باید تأیید کنند.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس خراسان شمالی ، تاریخ انتشار8 شهریور 97، کدمطلب:13970608000276 ،www.khorasan-shomali.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
0
0
ا.ف75
تازه تو مراکز این خبره! ببینید در حاشیه های استان ها و روستا ها چه وضعیتی رو داریم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین