پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۵۴۴۵۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۰
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش‌وپرورش گفت: تاکنون برای دوره ابتدایی هفت میلیون و 877 هزار و 943 دانش‌آموز ثبت نام کرده‌اند.

شعار سال: رضوان حکیم‌زاده شب گذشته در جمع خبرنگاران گفت: میزان پوشش پیش‌دبستانی مناطق محروم از 38 درصد در ابتدای دولت به 78 درصد افزایش یافته است.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش‌وپرورش با تاکید بر اینکه در حال حاضر میزان پوشش پیش دبستانی در برخی استان‌های محروم و دو زبانه کشور به‌بالای 90 درصد رسیده است، افزود: آمار پوشش پیش‌دبستانی در استان سیستان و بلوچستان 10 درصد از میانگین کشوری بالاتر و به 88 درصد افزایش یافته است.

وی بیان کرد: با دستورالعمل وزیر برای نحوه اداره پیش‌دبستانی و حمایت دولت در مناطق محروم و استان‌های دو زبانه در سال تحصیلی جدید پوشش پیش دبستانی‌ها افزایش می‌یابد.

حکیم‌زاده تصریح کرد: برای سال تحصیلی جدید یک میلیون و 484 هزار دانش‌آموز پایه اول ثبت نام کرده‌اند و برخی دانش‌آموزان پایه اول در نوبت سنجش و مراحل غربالگری اولیه هستند که این فرآیند تا ابتدای مهر به‌پایان می‌رسد.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش‌وپرورش گفت: تاکنون برای دوره ابتدایی هفت میلیون و 877 هزار و 943 دانش‌آموز ثبت‌نام کرده‌اند که با شناسایی کودکان واجب تعلیم بازمانده از تحصیل با هماهنگی سایر سازمان‌ها زمینه جذب و تحصیل آن ها در آموزش و پرورش فراهم می‌شود.

وی افزود: هیچ کلاس بدون معلمی برای اول مهرماه امسال در دوره ابتدایی نداریم، گرچه بر اساس سند تحول بنیادین به‌اندازه کافی معلم متخصص در این مقطع وجود ندارد.

حکیم‌زاده بیان کرد: کمبود 50 هزار معلم در مقطع ابتدایی وجود داشت که با تمهیدات اندیشیده شده و روش‌های متعدد جذب معلم این مشکل حل شده است.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش‌وپرورش یادآور شد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اهمیت زیادی به‌دوره ابتدایی داده شده است و باید سهمیه‌های استخدامی بیشتری برای دوره ابتدایی گرفته شود تا همکارانی که از متوسطه وارد دوره ابتدایی شده و رشته تخصصی آن ها نیست، مجدد به‌دوره متوسطه بازگردند.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 14 شهریور 97، کد مطلب: 13970614000197، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
0
0
ا.ف75
این امار در مقایسه با سال قبل کمتر شده یا اینکه رو به افزایش هست؟ من شنیده بودم رغبت تحصیلی داره میاد پایین هرسال
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین