پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۲۹۷۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۲
کاروان ورزش ایران که در طول برگزاری بازی‎های آسیایی دوبار در جدول رده‎بندی سقوط کرد، قطعا به عنوان پنجمی نخواهد رسید اما با یک پله سقوط نسبت به دور قبل در رده ششم باقی خواهد ماند.
شعارسال: رقابت های روز چهاردهم بازی های آسیایی در حالی امروز شنبه آغاز شد که کاروان ورزش ایران با ۱۹ مدال طلا، ۱۹ مدال نقره و ۲۰ مدال برنز در جایگاه پنجم قرار داشت و ازبکستان هم با وجود تعداد مدال بیشتر در رنگ های نقره و برنز و به خاطر تعداد مدال کمتر در رنگ طلا، یک رده پائین تر در جایگاه ششم ایستاده بود.

در جریان رقابت های امروز اما ازبک ها با سه مدال طلایی که در بوکس به دست آوردند در تعداد مدال طلا (۱۹ مدال) شرایط مساوی با ایران پیدا کردند و به خاطر تعداد بیشتر مجموع مدال ها موفق شدند جایگاه پنجمی را از آن خود کنند.

در ادامه هم کاروان ورزش ازبکستان دو مدال طلای دیگر در بوکس و سامبو به دست آورد و اینگونه مجموع مدال های طلای خود را به ۲۱ رساند.

البته کاروان ایران این شانس را دارد که در بسکتبال و والیبال صاحب مدال طلا شود اما به خاطر شرایط بهتر ازبکستان در تعداد مدال های نقره و برنز، امیدی به پس گرفتن جایگاه پنجمی نیست و در واقع ایران می تواند با جایگاه ششمی به کار خود در این دوره بازی های آسیایی پایان دهد.

همه اینها در حالی است که کاروان ایران در دوره پیشین بازی های آسیایی رده پنجم را از آن خود کرده بود. ازبکستان هم که حالا جایگاه پنجمی خود را تثبیت کرده است، در بازی های آسیایی اینچئون با ۹ مدال طلا در جایگاه یازدهم قرار گرفته بود.

در حال حاضر کاروان ورزش ازبکستان با مجموع ۷۱ مدال شامل ۲۱ مدال طلا ، ۲۴ مدال نقره و ۲۶ مدال برنز در رده پنجم قرار دارد و ایران با مجموع ۵۹ مدال شامل ۱۹ طلا، ۱۹ نقره و ۲۱ برنز در رده ششم ایستاده است.

به گزارش مهر، کاروان ورزش ایران در حالی امروز از رده پنجم جدول توزیع مدال های بازی های آسیایی سقوط کرد و هیچ امیدی هم برای بازپس گرفتن آن ندارد که هفته گذشته جایگاه چهارمی را از دست داده بود.

بعد از سقوط از جایگاه چهارمی، مسئولان کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش مدال آوری متوالی اندونزی (۱۴ مدال طلا) در رشته اختصاصی اش یعنی پنجاک سیلات را دلیل سقوط کاروان ایران عنوان کردند.

در همین رابطه داورزنی معاون وزیر ورزش تاکید داشت که ایران به خاطر پنجاک سیلات چهارمی را از دست داده است. حتی سلطانی فر وزیر ورزش حتی مدعی شده بود که جایگاه واقعی ایران، چهارمی است. شهنازی اعلام کرد که در مورد این رشته با شورای المپیک آسیا صحبت می کنیم.

با همه اینها و این بار بدون نقش داشتن رشته ای به نام پنجاک سیلات، کاروان ایران از رده پنجم سقوط کرد درحالیکه نصرالله سجادی سرپرست کاروان ایران در گفتگو با خبرنگار مهر اعلام کردکه :«نگران نباشید، جایگاه پنجمی ایران قطعی است».

با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار: 10 شهریور 1397 ، کدخبر: 4390864 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
0
0
ا.ف75
واقعا نباید اینطوری میشد! باید اسیب شناسی بشه این موضوع! هیچ سالی اینطوری نمیشد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین