پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۵۳۱۱۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۲
مدیرکل توسعه اشتغال و سیاست‌گذاری بازار کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت با اجرای طرح کارورزی به دنبال اشتغالزایی برای فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌هاست.

شعار سال : علاءالدین ازوجی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی آنا در خصوص برنامه‌های دولت برای کاهش طرح بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها گفت: یکی از برنامه‌های دولت در برنامه ملی مبارزه با فقر و ایجاد عدالت اجتماعی اجرای طرح کارورزی است.

وی گفت: در گذشته این‌گونه بود که کارفرمایان و بنگاه‌های اقتصادی برای جذب نیروهای فارغ‌التحصیل از طریق آگهی استخدام اقدام می‌کردند و با یک آموزش کوتاه‌مدت نیروهای مورد نیاز را جذب می‌کردند.

مدیرکل توسعه اشتغال و سیاست‌گذاری بازار کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه بیشتر بنگاه‌های اقتصادی به دنبال جذب نیرهای دیپلم و زیر دیپلم هستند و این فضا را برای اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تنگ می‌کند، ادامه داد: اکنون دولت با اجرای طرح کارورزی به دنبال اشتغال قشر تحصیلکرده بوده و این بهترین فرصت است برای کارورزان که در دوره آموزشی شغل مورد نظرشان را آموزش ببینند و کارفرمایان هم نیروی کار آینده خود را از این طریق جذب کند.

وی با اشاره به نام‌نویسی 367 هزار فارغ‌التحصیل در سایت کارورزی گفت: از این تعداد تاکنون 141 هزار فارغ‌التحصیل واجد شرایط وارد بنگاه‌های اقتصادی شدند و دولت هم ماهانه 310 هزار تومان به کارفرمایانی که از کارورزان استفاده کنند کمک هزینه پرداخت می‌کند.

ازوجی اعتبار در نظر گرفته‌ شده برای این طرح در سال 97 را 180 میلیارد تومان پیش‌بینی کرد و گفت: بحث اصلی طرح کارورزی در شرایط کنونی کشور این است که بنگاه‌های اقتصادی و کارفرمایان را راضی کنیم تا برای جذب فارغ‌التحصیلان ترغیب شوند.

مدیرکل توسعه اشتغال و سیاست‌گذاری بازار کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تشریح طرح کارورزی گفت: در طرح کارورزی که بین چهار تا 6 ماهه است بنگاه‌های اقتصادی از سامانه ثبت‌نام کارورزان خود را انتخاب می‌کنند که پس از عقد قرارداد، فارغ‌التحصیل کارورز در آن 6 ماه مشمول قانون کار و بیمه تأمین اجتماعی نخواهد بود؛ سپس بعد از آن زمان طی‌شده طرح مشوق بیمه کارفرمایان را دنبال می‌کنیم که طبق ماده 71 برنامه ششم توسعه کارفرمایانی که از کارورزان در بنگاه اقتصادی خود استفاده کنند به مدت دو سال از مشوق‌های بیمه‌ای سهم کارفرمایان برخوردار خواهند شد و دولت 23 درصد حق بیمه سهم کارفرما را پرداخت خواهد کرد.

ازوجی در خاتمه گفت: تاکنون استان‌های کرمان، هرمزگان و ایلام بیشترین استقبال را از این طرح داشتند و از زمان اجرای طرح کارورزی تاکنون 70 درصد کارورزان جذب بنگاه‌های اقتصادی شدند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار 11 شهریور 97، کدمطلب: 430137، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
France
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
0
0
امیدوارم این طرح ها نتیجه ای داشته باشه ومشکل بیکاری حل بشه م.ق۷۱
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
0
0
این طرح عالیه امیدوارم به نتیجه برسه اینجوری به نفع همه ست...
م.ا75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین