پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۳۱۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵
"برخی منابع گزارش داده‌اند که نفوذ ایران در عراق و روابط آن کشور با مقام‌های دولتی عراق سبب شده تا با پرداخت‌های مالی صورت گرفته تعداد قابل توجهی از ایرانیان گذرنامه‌های خارجی را خریداری کنند. یک مقام عراقی به "فاکس‌نیوز" گفته است که این گذرنامه برای عبور از ممنوعیت‌های امریکا عموما توسط بازرگانانی که می‌خواهند از تحریم‌های اقتصادی عبور کنند و با غرب تجارت داشته باشند خریداری می شود".

شعار سال: شبکه خبری امریکایی "فاکس‌نیوز" با انتشار گزارشی مدعی شده که منابع آگاهی به آن شبکه اطلاع داده‌اند که تعداد ایرانیانی که در حال خرید گذرنامه خارجی در کشورهای همسایه در حال افزایش است.

 "فاکس‌نیوز" اشاره کرده که این اقدامات تلاشی برای فرار از تحریم‌های آمریکا و همچنین ممنوعیت اعمال شده از سوی امریکا برای صدور ویزا برای اتباع ایران و شش کشور دیگر است.

این شبکه خبری در ادامه می نویسد: "این منابع گزارش داده‌اند که نفوذ ایران در عراق و روابط آن کشور با مقام‌های دولتی عراق سبب شده تا با پرداخت‌های مالی صورت گرفته تعداد قابل توجهی از ایرانیان گذرنامه‌های خارجی را خریداری کنند. یک مقام عراقی به "فاکس‌نیوز" گفته است که این گذرنامه برای عبور از ممنوعیت‌های امریکا عموما توسط بازرگانانی که می‌خواهند از تحریم‌های اقتصادی عبور کنند و با غرب تجارت داشته باشند خریداری می شود".

شبکه خبری "فاکس نیوز" در ادامه اشاره می کند که چندین مقام عراقی این موضوع را رد کرده‌اند که گذرنامه‌ای از طریق مقام‌های دولتی و کارمندان برای ایرانیان صادر شده باشد. این مقام عراقی می‌گوید: "گذرنامه‌های عراقی با ضریب امنیتی بالایی صادر می‌شوند و غیرممکن است گذرنامه‌های جعلی را از طریق نهادهای دولتی و یا ماموران دولتی صادر کرده باشند. این غیر ممکن است. ما قرنیه چشم را کنترل می‌کنیم و اثر انگشت افراد را می‌گیریم. با این حال، معتقدم که ممکن است گذرنامه‌ها جعل شده باشند. اگر کسی گذرنامه خود را گم کرده باشد یا گذرنامه دزدیده شده باشد ممکن است که احتمال جعل شدن آن وجود داشته باشد. با این حال، این گذرنامه‌ها از طریق قانونی صادر نشده‌اند".

یک مقام وزارت خارجه عراق نیز که نخواست نام‌اش فاش شود گفت که عراق گذرنامه‌های جعلی برای اتباع ایرانی صادر نکرده است. او گفت اگر یک شهروند ایرانی بخواهد تابعیت عراقی را کسب کند و گذرنامه بگیرد باید ابتدا اسناد ملی عراق را کسب کند که آسان نیست و پروسه‌ای طولانی‌مدت و زمان‌بر است و نیاز دارد که پدرش عراقی بوده باشد".

فاکس نیوز اما می‌نویسد عراق تنها کشوری در همسایگی ایران نیست که ایرانیان در حال کسب گذرنامه‌اش هستند. این شبکه خبری در ادامه می‌نویسد به گفته یکی از مقام‌های دولتی افغانستان، این مسئله بیشتر در ولایت مرزی هرات مشهود است که در آنجا کارت‌های شناسایی ملی به راحتی در بازار سیاه یا از طریق کانال‌های غیرقانونی خریداری می‌شوند و بدین ترتیب می‌توان گذرنامه‌های جعلی را خریداری کرد. یکی از مقام‌های افغان می‌گوید که ایرانیان مبلغ پنج تا ده هزار دلار برای خرید اسناد مورد نیاز خود را ارائه می‌کنند. آنان در ابتدا کارت شناسایی ملی را خریداری کرده تا پس از آن بتوانند درخواست دریافت پاسپورت دوم را ارائه دهند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری آفتاب ، تاریخ انتشار 11 شهریور 97، کدمطلب: 543263، www.aftabnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Arab Emirates
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
0
0
ا.ف75
واقعا دیگه خیلی مرز های عزت و عفت ملی رو داریم می گذرونیم! این همه خفت رو مگه میشه تحمل کرد برای ملت ایران؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین