پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۱۵۳۲۴۳
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۸
معاون وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي براي تقويت بخش تعاون سه راهکار «برونسپاري پروژه هاي عمراني به اين بخش، پرداخت سهم 30 درصدي تعاوني ها از عوايد سهام عدالت و واگذاري سه درصد از بازار پولي و مالي به آنها» را پيشنهاد کرد.

شعارسال: «حميد کلانتري» امروز (يکشنبه) در حاشيه نشست خبري گفت: بخش خصوصي از زمان مشروطه در اقتصاد کشور فعال است اما سهم اين بخش از اقتصاد، حدود 25 درصدي است.
کلانتري در پاسخ به اين پرسش که چرا با وجود ابلاغ سياست هاي کلي اصل 44 قانون اساسي
مبني بر اينکه سالها از مي گذرد اما سهم بخش تعاون از اقتصاد به 25 درصد نرسيده است، گفت:
درحال حاضر سهم تعاون از اقتصاد حدود 6 درصد است و با توجه به سهم بخش خصوصي با سابقه 125 ساله از اقتصاد مي توان گفت که از بخش تعاون نمي توان انتظار داشت بيش از اين سهمي در اقتصاد داشته باشد.
وي و گفت: ارزش سهام عدالت 80هزار ميليارد تومان است که اگر سهام عدالت در قالب تعاوني عام مديريت شود و 325 تعاوني سهام عدالت شهرستان ها به عضويت آن در آيند، سهم بخش تعاون از 6 درصد، بيشتر خواهدشد.
کلانتري با تاکيد بر حمايت جدي همه بخش ها از تعاوني ها گفت: هنوز اقدامات حمايتي از بخش تعاون که در قالب معافيت مالياتي و بيمه اي انجام نشده است.
وي در ادامه از پايان فعاليت تعاوني هاي مسکن مهر تاپايان سال خبر داد و گفت: اگر بتوانيم 98 درصد واگذاري واحدها را تا پايان سال انجام دهيم، اين تعاوني ها تعطيل مي شوند.
معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي درباره تخلفات تعاوني هاي مسکن نيز گفت: هرچند تخلفات اين تعاوني ها 5 درصد است اما با توجه به اينکه 10 هزار تعاوني مسکن داريم، همين 5 درصد تخلف نيز بسيار زياد است.
معاون وزير تعاون کار و رفاه اجتماعي گفت: براي جلوگيري از تخلف در تعاوني هاي مسکن، مقرر شده تا اعضاي اين تعاوني ها بيش از 200 نفر باشند و مدت فعاليت هر تعاوني نيز 5 سال تعيين شده است.
ادامه دارد...
معاون وزير تعاون کار و رفاه اجتماعي درباره مصوبه پرداخت 25 ميليارد تومان از محل سود سهام عدالت خاطرنشان ساخت:قرار بود اين رقم از طريق سازمان خصوصي سازي پرداخت شود که مجلس با آن مخالفت کرد و دولت بايد اين رقم را جايگزين و جبران کند.سال گذشته نيز 36 ميليارد تومان سازمان برنامه و بودجه از محل بودجه عمومي به تعاوني ها پرداخت کرد.
کلانتري با اشاره به ضرورت ساماندهي زنان دستفروش سر چهارراه ها گفت:قصد داريم براي اين بانوان تعاوني ايجاد کنيم تا فعاليت منسجم تري در عرصه اقتصادي داشته باشند.
وي افزود:متاسفانه بانوان نمي توانند از رشته تحصيلي خود براي کسب و کار و يافتن شغل مناسب استفاده کنند.
کلانتري ادامه داد:يکي ديگر از مسائل زنان براي حضور در مشاغل مختلف اين است که آنها بايد ساعات متمادي را صرف تربيت فرزندان و رسيدگي به امور منزل کنند به همين دليل اگر زنان در تعاوني ها مشغول به فعاليت شوند مي توانند در هر دو بخش خانه و فعاليت اجتماعي حضور موفق تري داشته باشند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آریا ، تاریخ انتشار: 11 شهریور 1397 ، کد خبر: 120180902154137424 ، www.aryanews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین