پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۳۶۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۲
رئیس کل بانک مرکزی در حکمی «فرهاد حنیفی» را به سمت معاون نظارت این بانک و «محمد طالبی» را به عنوان دبیر کل منصوب کرد.

شعار سال: این انتصاب از سوی «عبدالناصر همتی» دومین و سومین تغییر در ترکیب هیات عامل بانک مرکزی به عنوان نهاد ناظر پولی و بانکی کشور به شمار می رود؛ پیش از این وی در حکمی سرپرستی معاونت ارزی این بانک را به غلامرضا پناهی سپرده بود.

فرهاد حنیفی در حالی معاون نظارت بانک مرکزی شده است که این معاونت وظیفه مهم نظارت بر بانک ها، موسسه های مالی و نهادهای پولی که از بانک مرکزی اخذ می کنند را بر عهده دارد و طیف وسیعی از بانک ها، موسسه های اعتباری، صرافی ها و شرکت های لیزینگ را در بر می گیرد.

بنا بر اعلام بانک مرکزی، حنیفی دارای سوابق متعددی در حوزه های مالی و بانکی بوده است که از آن جمله می توان به مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی، نایب رییس هیات مدیره بانک اقتصادنوین، عضو هیات مدیره بانک پارسیان، مشاور مدیرعامل بانک رفاه و سوابق متعدد دیگر در حوزه های بازار سرمایه اشاره کرد.

وی تحصیل کرده مدیریت مالی در مقطع دکتری و کارشناسی ارشد است.

پیش از این فرشاد حیدری معاون نظارت بانک مرکزی بود که رییس کل بانک مرکزی امروز در حکمی وی را به عنوان رییس موسسه عالی آموزش بانکداری ایران منصوب کرد.

** طالبی دبیرکل بانک مرکزی شد

رئیس کل بانک مرکزی در حکم دیگری محمد طالبی را به سمت دبیرکل این بانک منصوب کرد؛ پیش از این محمود احمدی این مسئولیت را بر عهده داشت.

مدیرعامل صندوق ضمانت سپرده ها، مدیرعامل بانک کشاورزی، عضو شورای عالی بورس، عضو شورای فقهی بانک مرکزی، عضو هیئت امنای موسسه عالی آموزش بانکداری ایران و عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق از جمله سوابق کاری طالبی است.

وی تحصیل کرده مدیریت مالی در مقطع دکتری و کارشناسی ارشد است.

هیات عامل بانک مرکزی از ارکان این بانک به شمار می رود که شامل رئیس کل، قائم مقام، دبیر کل و معاونان ارزی، اداری - مالی، اقتصادی، حقوقی و امور مجلس، فناوری های نوین، نظارتی و بین الملل است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی ، تاریخ انتشار 12 شهریور 97، کدمطلب: 83021304، www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۳
0
0
سابقه خوبی دارن!
م.ا75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین