پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۴۰۷۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۲
پراید از 7 میلیون تومان در عرض چند سال به 40 میلیون تومان رسیده و خودروهای دیگری که تا همین سه ماه پیش، کسی رغبتی به خرید آنها نداشت و حتی با آفرهایی مانند چک و تحویل آنی و وام بدون بهره هم مشتری چندانی نداشتند، امروز در بازار کمیاب شده اند و با قیمت های نجومی به فروش می رسند.
شعارسال:خودروی پراید از 7 میلیون تومان در عرض چند سال به 40 میلیون تومان رسیده و خودروهای دیگری که تا همین سه ماه پیش، کسی رغبتی به خرید آنها نداشت و حتی با آفرهایی مانند چک و تحویل آنی و وام بدون بهره هم مشتری چندانی نداشتند، امروز در بازار کمیاب شده و با قیمت های نجومی به فروش می رسند.

خودروسازها ادعا می کنند خودکفا شده اند و به همین دلیل، مانع از آزاد شدن واردات خارجی شده اند؛ اما وقتی نوبت به تحویل خودرو می رسد، ادعا می کنند چندین هزار خودروی آنها به دلیل تحریم ها و کمبود قطعات ناقص مانده و نمی توان آنها را تحویل مشتری داد!

رسول خضری، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، در این باره می گوید: به نظر من، دولت بزرگترین محتکر است. جالب است که اینها خودشان احتکار می کنند و از طرف دیگر، به صدا و سیما می روند و می گویند احتکار نکنید. آنها خودشان در جای جای کشور، از آذربایجان شرقی گرفته تا تهران، 40 هزار، 20 هزار، 8000 و ... خودرو احتکار کرده اند و به مردم می گویند، کالا احتکار نکنید!

این نماینده مجلس افزود: خودروساز ما 20 هزار خودرو را به بهانه واهی و تنها به این دلیل که رادیو کم دارد، نگه داشته. آقا رادیو پیشکش؛ مردم در این وضعیت رادیو می خواهند چکار؟ خودرو در بازار یک و نیم تا دو برابر قیمت کارخانه شده؛ پس کی می خواهند به داد مردم برسند؟
خودروسازهای ما، خودروهای بنجل را با قیمت دو تا سه برابر به مردم می فروشند که البته به نظر من به مردم می اندازند و این یک دهن کجی به مردم و حتی رهبری است. باید با این افراد به شدت برخورد کرد. باید از من نماینده و دولت ها در این باره پرسید، چرا کسی نباید پاسخگو باشد؟
باید با محتکرین بزرگ که خود دولتی ها هستند، برخورد شود و دادگاه ها و قوه قضاییه نیز به شدت با این افراد برخورد کند تا دیگر جرأت احتکار اموال مردم را نداشته باشد.

خضری در ادامه گفت: خودروسازی ها و برخی مدیران همدست اینها، خون مردم را در شیشه کرده اند، به گونه ای که ماشین های 20 میلیونی را 40 میلیون و خودروهای 40 میلیونی را 80 میلیون می فروشند و به ریش مجلس و مردم می خندند. نمایندگان باید با جدیت به این موضوع ورود کنند. کاش به جای این جلسه امروز که هیچ خروجی نداشت، به همین مباحث می پرداختیم و این موضوع را سه فوریتی در دستور کار قرار می دادیم!

این نماینده مجلس همچنین ادامه داد: به نظر من، باید این مفسدین را که باعث تضییع حقوق عمومی شده اند، مجازات سنگین کنند، چون اگر با این افراد برخورد شود، قطعا این وضعیت فروکش خواهد کرد. این وضعیتی که امروز در بازار می بینیم، حاصل جنگ روانی است که خود مدیران داخلی کشور به راه انداخته اند؛ البته ما نمی گوییم، عوامل خارجی تأثیر ندارد، ولی از پیش از شروع تحریم ها، این وضعیت واقعا پذیرفته نیست.

وی همچنین یادآور شد: مگر ما خودروهای خود را از آمریکا وارد می کنیم که امروز به مردم خودرو نمی دهند؟ به چه دلیل خودروسازها مردم را تحریم کرده اند؟ غیر از این است که به دنبال دلالی و سود بیشتر هستند؟ اینها هر زمان که آب گل آلود شده، ماهی خود را گرفته و خلاصه خودروی 7 میلیونی را به 40 میلیون تومان رسانده اند؛ در کجای دنیا چنین چیزی دیده شده است؟!

چرا قوه قضاییه در این موضوع ورود نمی کند؟ تا کی باید مردم شاهد مکیده شدن خونشان توسط این افراد باشند؟ اینها در حالی است که میلیاردها تومان هزینه های اضافی آقایان است؛ خوب چه زمانی قرار است آنان محاکمه بشوند؟ در این چهل سال چه کاری برای کشور کرده اند؟ مگر ادعای خودکفایی ندارند؛ چرا می گویند نمی توانیم قطعه وارد کنیم؟ این چه خودکفایی است که صدها هزار خودرو لَنگ یک پیچ یا یک رادیو باشد؟

چرا نمی گویید توان تولید خودرو را ندارید، تا مردم و مجلس هم تکلیف خود را با شما روشن کنند؟ مگر نمی گویید اگر واردات آزاد شود، کمر تولید داخلی می شکند؟ این چه تولید داخلی است که لَنگ وارد کردن قطعه مانده؟! اینها مردم را مسخره خودشان کرده و نشسته اند و به ریش ما می خندند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تابناک ، تاریخ انتشار14شهریور 97، کدخبر: 830934، www.tabnak.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۵
0
0
دور دوره خودروساز هاست و این مردم و دلال ها هستن که این فرصتو بهشون میدن.
م.ا75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین