پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۲۸۱۴
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۱
عضو کميسيون اجتماعي مجلس با اشاره به آمار بيمه نبودن 53 درصد شاغلان کشور، گفت: وقتي بزرگترين کارفرما در بيمه شدن شاغلان يعني دولت خود در بيمه شدن شاغلان کوتاهي مي‎کند از بخش خصوصي نبايد انتظاري داشت.

شعارسال: عضو کميسيون اجتماعي مجلس با اشاره به آمار بيمه نبودن 53 درصد شاغلان کشور، گفت: وقتي بزرگترين کارفرما در بيمه شدن شاغلان يعني دولت خود در بيمه شدن شاغلان کوتاهي ميکند از بخش خصوصي نبايد انتظاري داشت.

به نقل از خانه ملت، رسول خضري با استناد به آمار وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعي، اظهار کرد: 50 درصد جمعيت شاغل در کشورمان را کارگران تشکيل ميدهند و در اين ميان بزرگترين کارفرما در سطح کشور دولت است و آمار بيمه نبودن 53 درصد شاغلان بيانگر اين است که دولت بزرگترين متخلف در بيمه نبودن کارگران است.

وقتي بزرگترين کارفرما در بيمه شدن شاغلان خود کوتاهي ميکند از ساير کارفرمايان خصوصي چه انتظاري ميرود که کارگران بي پناه را بيمه کنند

نماينده مردم سردشت و پيرانشهر در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: براي نمونه کارگزاران بيمه محصولات کشاورزي که حدود 4 هزار نفر هستند، بيش از 12 است که براي دولت و بانک کشاورزي کار و فعاليت داشته‌اند ولي خودشان بيمه ندارند و اين خود مشتي نمونه خروار است.

خضري تصريح کرد: وقتي بزرگترين کارفرما در بيمه شدن شاغلان خود کوتاهي ميکند از ساير کارفرمايان خصوصي چه انتظاري ميرود که کارگران بي پناه را بيمه کنند.

اين نماينده مردم در مجلس يادآور شد: يکي از روش‌ها براي رفع چالش بيکاري، ارائه آموزشهاي لازم به مردم است تا فرد بتواند از طريق اين آموزشها وارد بازار کار شود، متأسفانه آموزش‌ها به هيچ عنوان کاربردي نيست و ربطي به نيازهاي جامعه ندارد.

عضو کميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي ديگر راهکار براي رويارويي با معضل اشتغال را شرکت‌سازي و فعال کردن بخش خصوصي برشمرد و گفت: متأسفانه در حال حاضر بانک‌ها وام با سود بالا به متقاضيان و کارآفرينان ارائه ميدهند و به جاي شرکت‌سازي و حمايت از کارآفرينان اقدام به بنگاهداري ميکنند و وامي کمتر از 18 درصد به کارآفرين ارائه نميشود.

وي تصريح کرد: در شرايطي که توليد سودي کمتر از 4 درصد دارد، چه انگيزه‌اي براي کارآفرين در جهت اخذ وام 18 درصدي از بانک باقي مي‌ماند.

اين نماينده مردم در مجلس بيشترين عامل ورشکستگي شرکتهاي توليدي را مطالبات سازمان تأمين اجتماعي، مطالبات سازمان امور مالياتي و قوانين غلط کار برشمرد و گفت: براي حل مشکل اشتغال بايد روي موارد آموزشي کار کرد و راهکارهاي فعلي چاره درد حوزه اشتغال نيست.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آریا، تاریخ انتشار: 8 آذر 1397 ، کدخبر20181129125229623:www.aryanews.com ،  

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین