پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۱۵۴۱۸۴
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵
مدیرکل دفتر بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: با توجه به بهره‌برداری از فاز دوم سامانه جامع انبار، به تدریج احتکار موضوعیت خود را از دست می دهد. چرا که نقشه حرکت کالا برای سیاستگذار و تصمیم گیر مشخص است و در این مسیر، کالا در کوتاه ترین و بهینه ترین زمان ممکن به دست مصرف کننده خواهد رسید.

شعار سال: مدیرکل دفتر بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: با توجه به بهره‌برداری از فاز دوم سامانه جامع انبار، به تدریج احتکار موضوعیت خود را از دست می دهد. چرا که نقشه حرکت کالا برای سیاستگذار و تصمیم گیر مشخص است و در این مسیر، کالا در کوتاه ترین و بهینه ترین زمان ممکن به دست مصرف کننده خواهد رسید.

محمد قبله افزود: هر چند مبنای ایجاد سامانه ملی جامع انبار در قانون مبارزه با قاچاق کالا پیش بینی شده است اما به دلیل اهمیت این سامانه، شکل گیری و راه اندازی آن تغییرات جدی را در نقشه تجارت ایران ایجاد خواهد کرد.

قبله،با تاکید بر اینکه راه‌اندازی این سامانه از دو سال پیش در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته است، اضافه کرد: تاکید وزیر صنعت ،‌معدن و تجارت بر تمرکز و راه اندازی هر چه سریع‌تر این سامانه در کنار حمایت‌های معاون امور اقتصادی و بازرگانی سبب شد در کوتاه‌ترین زمان ممکن این سامانه وارد مرحله اجرایی شود.

وی افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز بدون وقفه طراحی سامانه جامع انبار را در دستور کار قرار داد و نهایتا از ابتدای آبان سال 1395 سامانه در سراسر کشور به منظور ثبت اطلاعات انبارها شروع به کار کرد.

قبله تاکید کرد: فاز دوم این سامانه از ابتدای شهریورسال جاری اجرایی شده است و به منظور روان سازی عملیات اجرا نیز همایشی یک روزه با حضور نمایندگان همه استان ها برگزار شد.

سامانه جامع انبارها شفافیت در اقتصاد را به دنبال دارد

وی در ادامه با اشاره به ابلاغ الزام ورود و خروج کالاهای اساسی و اقلام تحت شمول تشدید مبارزه با احتکار در سامانه از سوی استانها تصریح کرد: قطعا این سامانه شفافیت را در اقتصاد کشور و فضای کسب و کار به ارمغان خواهد آورد و ثمرات آن به زودی در عرصه اقتصاد آشکار می شود .

قبله با اشاره به اینکه به منظور جلوگیری از احتکار تا کنون 510 هزار انبار در سراسر کشور شناسایی و ثبت شده است،افزود: پیش از این ذات انبارداری، عدم اعلام موجودی انبار بود و این فرهنگ سالیان طولانی وجود داشت. اما امروز در سایه شفافیت ، انبارداران نیز باید بپذیرند که به قوانین مصوبی که اجرای آن،سود خود آنها را نیز در بردارد ،تن بدهند.

به گفته وی فعالیت انبار رسمی منوط به اظهار و اعلام موارد خواسته شده در سامانه جامع انبار است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار 15 شهریور 97، کدمطلب: 802518، www.khabaronline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۵
0
0
ا.ف75
خداییش تنها ملتی هستیم که تو این شرایط بهم دیگه رحم نمی کنیم! یکم انسانیت داشته باشیم به فکر کوچیک شدن سفره پدران بیچاره هم میفتیم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۵
0
0
ا.ف75
کی فکر پدر رفتگری هست که برای دخترش خواستگار اومده ؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۵
0
0
این حجم از احتکار تو همچین شرایطی جای خجالت داره برای عاملینش. امیدوارم این اجناس زودتر وارد بازار شه چون همین الان هم فروشگاه ها خالی از بعضی مواد ضرورین.
م.ا75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۶
0
0
وقتی خودمون بهم دیگه رحم نداریم دبگه چه انتظاری از بقیه داریم همه ی این انبارها باید پیدا بشه اجناس وارد بازار بشه واقعا مشکل جدی هست
س.ق76
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۶
0
0
ادم متاسف میشه ..تو این شرایط به جا اینک باهم تصمیم بگیریم و به فکر چاره باشیم داریم شرایطو بدتر میکنیم.م.ق75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۶
0
0
چه فایده از این انبارها همه شهر ها هست مهم اینهبا احاکار کننده ها برخورد جدی بشه که دیگه کسی حرات نداره اینکارو انجام بده م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین