پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۴۷۶۱
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۶
رهبران آلمان و فرانسه هر دو بدنبال آن هستند که اتحادیه اروپا مسئولیت جهانی بیشتری در حوزه نظامی و دفاعی داشته باشند و علاوه بر آن اروپا از یک سیستم مالی مستقل مطمئن شود.یک رسانه غربی با اشاره به اظهارات اخیر رهبران آلمان و فرانسه، این سخنان را نشانه ای برای پایان صبر آنها در برابر دونالد ترامپ توصیف کرد

شعارسال:یک رسانه غربی با اشاره به اظهارات اخیر رهبران آلمان و فرانسه، این سخنان را نشانه ای برای پایان صبر آنها در برابر دونالد ترامپ توصیف کرد.

بلومبرگ در مطلب خود می نویسد: بعد از اقدامات آمریکا علیه اروپا از تجارت گرفته تا تغییرات اقلیمی، آنگلا مرکل و امانوئل ماکرون نشان دادند که صبرشان در برابر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به پایان رسیده است.

رهبران آلمان و فرانسه به فاصله ۲۴ ساعت از یکدیگر در یک هفته خواستار استقلال بیشتر اروپا در برابر آمریکا شدند. این پیام های مشترک در زمانی انجام شد که بر حاکمیت و استقلال قاره اروپا در برابر اقدامات ترامپ تاکید شده است.

بلومبرگ در ادامه می نویسد: رهبران آلمان و فرانسه هر دو بدنبال آن هستند که اتحادیه اروپا مسئولیت جهانی بیشتری در حوزه نظامی و دفاعی داشته باشند و علاوه بر آن اروپا از یک سیستم مالی مستقل مطمئن شود.

در هفته گذشته وزیر اقتصاد فرانسه بر لزوم ایجاد یک سیستم مالی مستقل از آمریکا تاکید کرد و وزیران اقتصاد آلمان و فرانسه در مذاکراتی که روز چهارشنبه داشتند در این رابطه گفتگو کردند اما با این وجود هنوز این پرسش وجود دارد که آنها چگونه می توانند با آمریکا مقابله کنند.

به نوشته بلومبرگ، آمریکا بعد از به قدرت رسیدن ترامپ رفته رفته در حال تبدیل شدن به یک دشمن است. ترامپ بعد از ورود به کاخ سفید به نظامی که بعد از جنگ جهانی دوم میان آمریکا و اروپا شکل گرفته بود حمله کرد و وجود ناتو (پیمان آتلانتیک شمالی) را زیر سوال برد. علاوه بر آن از توافق هسته ای ایران که اروپا در به نتیجه رسیدن آن نقش داشت خارج شد و اکنون در میانه جنگ تجاری است و این بدان معناست که اتحادیه اروپا دشمن آمریکاست. این امر موجب تشویق فرانسه و آلمان که به نوعی رهبری اتحادیه اروپا را در اختیار دارند شده تا به دنبال مکانیسم های جایگزین باشند.

بلومبرگ در پایان می نویسد: رسیدن به یک سیستم اقتصادی و بانکی مستقل از آمریکا به معنای رسیدن به یک پول مشخص است که از دلار آمریکا قدرتمندتر بوده و بتواند در بازارهای جهانی جای دلار را بگیرد. علاوه بر آن اروپا باید بازاری را ایجاد کند که این بازار جای وال استریت را بگیرد. در بخش دفاعی و نظامی نیز وضعیت به همین گونه است و رسیدن به ائتلافی خارج از ناتو در حالی که اغلب اعضای آن به تازگی با افزایش سهم پرداختی خود با این ائتلاف نظامی موافقت کرده اند، امری است که زمان زیادی باید صرف آن شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تیتر شهر، تاریخ انتشار 11 شهریور ، کدخبر: 78715، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین