پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۴۷۷۲
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۹
قوای روانی و به ویژه اراده رابطه نزدیکی با حالت جسمانی دارد. پیش از آن که بای تاثیر گذاری بر کارکردهای گوناگون از طریق تمرکز توجه بر یم تصویر ذهنی، به درجه لازمی از پرورش روانی دست یابید،بهتر است به سلامت معقولانه جسمی خود و بهداشت آن توجه داشته باشید و حالت جسمانی خود را تحت فرمان خود بگیرید. راهنمای دقیق این بهداشت ، پرهیز از هرگونه عارضه مسمومیت است. زیرا انسان مسموم همه چیز را از دریچه سم های خود احساس می کند و می بیند. روان درمانی هنگامی ناکام می ماند که بیمار در کنار آن ، تحت رژیم مناسبی برای از بین بردن سموم بدن خود نباشد. وقتی مغز از خونی معیوب تغذیه کند، ناراحتی و عارضه ای پیش می آید که نخست با سستی و لختی همراه است و سپس اختلالات وخیم تر بروز می کند. یک مسمومیت کافی است تا توانایی روحی را از بین ببرد و بدبینی ، کوفتگی و فرسودگی و ترس از فعالیت را ایجاد کند.

شعارسال: افراد نیرومندی که بنیه ی قوی دارند فورا از نتایج روانی عوارض گوناگون مسمومیت را احساس نمی کنند و فقط گاه به ویژه بعد از غذا حس می کنند سرشان کمی سنگین شده است، اما دیر یا زود انواع آرتریت و ورم مفاصل نیروی حیاتی عمومی آن ها را مختل می سازد. نیروی کار مغزی آن ها را می کاهد و باعث اختلال در دستگاه عصبی ایشان می شود. اما برعکس، ارگانیسم های ضعیف و ظریف و متزلزل ، اگر قواعدی را که در ادامه توصیف می کنیم، رعایت کنند ، احساس بهبودی و تجدید حیات خواهند کرد. تغذیه معقولانه ، فراوانی اکسیژن در خون و وفور آن در گردش خون سه شرطی هستند که تعادل فیزیولوژیک بدن را حفظ می کنند و این تعادل با آزاد کردن اراده از هرگونه مزاحمت درونی ، بهترین شرط پرورش آن را فراهم می سازد.

خواب آرام و کافی برای از بین بردن کامل خستگی روزانه اجتناب ناپذیر است. در آن صورت وقتی بیدار می شوید خستگیتان رفع شده است. بلند شدن از رخت خواب با میل انجام می گیرد و روز با احساس آسودگی و سرحالی شروع می شود. ذهن روشن و جسم آماده ، حداکثر قدرت و مقاومت در برابر مشکلات مغزی و روانی و تلاش های مادی را فراهم می سازد. فردی که خوب خوابیده باشد، حداکثر توانایی را برای اندیشیدن ، احساس کردن و عمل مردن خواهد داشت.

کسانی که شب ها خوب استراحت کرده باشند، صورت ظاهر و حالت بیرونی خوش و سرحالی دارند. چهره کسانی شاداب و سرزنده ، چشمانشان پرفروغ و خطوط صورت شان باز و آؤام است . صدایشان با طنین است و کلمات را واضح و صاف تلفظ می کنند.

سرانجام کسی که خوب خوابیده باشد، هر ساعتی را که وقف خواب کرده به معنای آن است که بر حیات یعنی عمر خود افزوده است.برعکس فقدان خواب خوب انسان را به سرعت فرسوده می سازد. به علاوه، شب های بیخوابی افزون بر خستگی ستوه آورنده ممکن است باعث وخیم ترین عوارض عصبی شوند و می توان گفت که راه را بر کلیه عارضه های دیگر می گشایند. فقدان استراحت و عوارض ناشی از آن، مقاومت بدن در برابر انواع مسمومیت ها، هجوم میکوب ها ، تغییرات دمای هوا ، هیجانات شدید و … در یک کلمه در برابر کلیه عوارض و بیماری ها به حداقل ممکن کاهش می دهد.

خواب علاوه بر این علل صرفا بهداشتی و منفع غیرمستقیمی که برای اراده دارد، اِعمال اراده در موقع خوابیدن نیز فوق العاده موثر است. خودکاری روانی افکار در هنگام استراحت کاهش می یابد و مستلزم توجه و خودکنترلی گاه قابل ملاحظه ای است که استفاده از آن گام بزرگی در ایجاد تبعیت فعالیت های درونی از خواست و اراده سنجیده است.

روش زیر کمک می کند به احساسات مختل کننده صبح مسلط شویم. شب ها کتابی را که خواندن آن توجه و علاقه شما را جلب می کند در درسترس خود قرار دهید. به محض آن که بیدار شدید کتاب را بردارید و خواندن آن را از جایی که هنگام خواب قطع کرده و علامت گذاشته اید ادامه دهید. این کار به سرعت ذهن شما را باز خواهد کرد.

علاوه بر آن به این نتیجه دست یافتید یعنی ذهنتان فعال شد، کتاب را کنار بگذارید و به سرعت کارهایی را که در طول روز خواهید داشت به یاد آورید ضمن آن که به علاقه خود به آن ها یا لااقل بخش هایی که به آن علاقه دارید فکر می کنید. همه ی این کارها شاید حداکثر دوازده دقیقه طول بکشد و به نحوعجیبی اراده ی شما را برای عمل آماده می کند.

بهتر است برای تغییر ارادی افکار، به جای آن که توجه خود را معطوف یک شیء بی ارزش و معمولی ، مثلا ی ابزار کنید، دوباره به تمام جنبه های آن بیندیشید، مانند ابعاد، وزن ، ماده و .. آن گاه تصور کنید این ابزار دچار چه تغییراتی شده است تا به این صورت که مشاهده می کندی درآمده استو به اهمیت آن در بازار فکر کنید و به این که اگر ساختن آن متوقف شود چه کمبودها و ناراحتی هایی پیش خواهد آمد؟ آیا می توان این ابزار را تکمیل کرد و بهبود بخشید؟ و از چه جهت؟ مستقل از مصرف معمول آن که می توانید تصور کنید، یک فرد نابغه چه کاری را در این جهت می تواند انجام دهد؟

هر بار که فکر شما منحرف می شود، دوباره آن را متوجه شیء مورد نظر کنید و سلسله مشاهدات خود را از سر بگیرید. آن گاه از گوناونی مفاهیمی که به ذهنتان رسیده است در شگفت خواهید شد.

هر گاه هنگام فعالیت های ذهنی از این قبیل احساس خستگی کردید، فکر خود را متوقف کنید آَوده بنشینید ، پنج دقیقه بی حرکت بمانید و پنج دقیقه دیگر به شیء دیگری کاملا متفاوت از اولی بیندیشید. مراکز خسته شده کاملا استراحت خواهند کرد و به زودی متوجه می شوید که به همان آمادگی اول صبح هستید.

-هر روز چند صفحه از کتابی که درباره جنبه های مهم زندگی بحث می کند بخوانید و ذهن خود را بر آن چه می خوانید متمرکز کنید. اجازه ندهید ذهنتان بی اختیار منحرف شود و به مسائل گوناگون دیگر توجه کند و بدین ترتیب انرژِی خود را به هدر دهد؛ اگر از مساله مورد نظر شما دور شده دوباره آن را به جای اول بازگردانید و دوباره همان اندیشه را بر او تحمیل کنید.


با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت مرکز روانشناسی  تلفنی روان نو ، تاریخ انتشار: 9اسفند1396 ، کدخبر: -، www.ravaneno.net

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین