پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۵۰
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲
استاندار خراسان رضوی گفت: پیش از آنکه فاجعه محیط زیستی باعث نابودی محیط زیست کشورمان شود باید با توجه به پیوست‌های محیط زیست در تمامی طرح‌ها در حفظ آن تلاش کنیم.

شعار سال: صبح امروز در همایش مدرسه سبز، نماد توسعه پایدار و آیین آغاز احداث نخستین هنرستان محیط زیستی در محل دانشگاه فرهنگیان، با تاکید بر توجه به پیوست های محیط زیست در کلیه طرح ها بیان کرد: پیش از آنکه فاجعه های محیط زیستی رخ دهد و این فجایع به راحتی رفع نخواهد شد باید در حفظ و حراست از محیط زیست برای آیندگان تلاش کنیم.

استاندار خراسان رضوی یکی از دغدغه های نظام جمهوری اسلامی را تهاجمات فرهنگی دانست که این مسئله در حوزه محیط زیست نیز ورود یافته است، تصریح کرد: مردم براساس اعتقادات ملی و دینی اعتقاد به حفاظت از آب و خاک و هوا دارند و آنچه امروزه این سه عنصر مهم را تهدید می کند دور شدن از ارزش هایی است که به آن اعقتاد داریم و باید به به ارزش های پاک و ملی خود رجوع کنیم و در این خصوص نیز از تکنولوژی بهترین استفاده را داشته باشیم.

رشیدیان با اشاره به کلنگ زنی مدرسه ای به نام مدرسه محیط زیست در استان گفت: مدارسی در کل استان به عنوان مدارس و دبیرخانه های محیط زیست فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

وی با اشاره به فعالیت سازمان های مردم نهاد در حوزه محیط زیست در سطح استان خاطرنشان کرد: ما باید فرهنگ پاسداری و حفظ از آب و خاک و هوا را به گفتمان ملی و یک فرهنگ عمومی تبدیل کنیم در غیر این صورت توسعه ما توسعه متوازن و پایدار نخواهد بود.

رشیدیان با اشاره به شروع کنلگ زنی برای مدرسه و گسترش فرهنگ پاسداری از محیط زیست در مدارس تاکید کرد: امیدواریم این فرهنگ در همه گروه های اجتماعی به عنوان فرهنگ پویا قرار گرفته و همه ما محیط بانانی در حفاظت از محیط زیست کشورمان باشیم.

وی با اشاره به اینکه در آموزه های دینی و ملی ما به حفظ محیط زیست تاکید شده است، ادامه داد:. در زندگی بزرگان ما توجه و احترام به محیط زیست از سنت های رایج ماست و در گوشه و کنار زندگی سنتی مردم این باورها دیده می شود.

استاندار خراسان رضوی گفت: مردم ایران مردمی هستند که به واسطه ارزش های دینی و ملی اعتقاد به همراهی و زیست سالم و پاک نگه داشتن محیط زیست دارند.

در پایان این مراسم انعقاد تفاهم نامه ای میان وزارت آموزش و پرورش و سازمان حفاظت از محیط زیست کشور در جهت ساخت مدارس محیط زیستی و همچنین انعقاد تفاهم نامه ای میان مدیرکل اموزش و پرورش خراسان رضوی و مدیرکل محیط زیست استان منعقد شد.

همچنین در این مراسم از دانش آموزان تلاشگر محیط زیست یار تقدیر شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وبسايت خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار پنجشنبه ۲۳ مهر 1394، کد مطلب: 2941449: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین