پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۱۵۵۳۸۰
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶
آمار ۴ ماهه نشان می‌دهد که شرکت‌های دولتی در این مدت زیان ثبت کرده و مالیاتشان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۸.۶ درصد کاهش یافت.
شعارسال: وضعیت آمارهای بودجه عمومی در چهار ماه نخست سال جاری نشان می‌دهد دریافت مالیات از اشخاص حقوقی ۱۷ درصد کاهش یافته است.بر این اساس ۸ هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان مالیات اخذ شده که در مدت مشابه سال قبل ۹ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بوده است.

آمارها نشان می‌دهد مالیات علی‌الحساب اشخاص دولتی با کاهش ۵۱.۷ درصدی به ۷۷۰ میلیون تومان رسیده همچنین مالیات اشخاص حقوقی غیردولتی نیز ۶ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان بوده که با کاهش ۲.۶ درصدی همراه است.

عملکرد شرکت‌های دولتی حکایت از ثبت زیان صورت‌ مالی‌ آنها خبر می‌دهد. طبق آمار مالیات این بخش هزار و ۹۰ میلیارد تومان بوده که با افت ۳۸.۶ درصدی همراه است.

در بخش مالیات بر درآمد با ۵ هزار و ۹۹۰ میلیارد تومان درآمد ثبت شده که ۱۱.۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد دارد.

مالیات حقوق کارکنان بخش عمومی ۲.۵ درصد و بخش خصوصی ۸.۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

۲ هزار و ۱۸۰ میلیارد تومان مالیات مشاغل با رشد ۱۹ درصدی گزارش شد. مالیات بر ثروت نیز هزار و ۱۳۰ میلیارد تومان با رشد ۳۵.۵ درصدی ثبت شده است.

در مجموع بالغ بر ۱۵ هزار و ۲۴۰ میلیارد تومان در این مدت مالیات مستقیم جمع‌آوری شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش ۴.۶ درصدی روبه‌رو بوده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار: 20 شهریور 1397 ، کدخبر: 13970619001017 ، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین