پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۵۶۸۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۶:۱۴
رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر بجنورد گفت: با توجه به گرانی مسکن و کاهش توان مردم در تامین این نیاز اساسی، اکنون تقاضاها به حاشیه های شهر بجنورد سوق یافته و خرید و فروش به این مناطق کشیده شده است.

شعارسال: سیدمحسن موسوی روز چهارشنبه  اظهار داشت: البته اکنون وضعیت بازار مسکن، وضعیت مبهم و نامشخص است و با افزایش قیمت ها، تعادلی میان عرضه و تقاضا در این بازار وجود ندارد.

وی تصریح کرد: به نظر می رسد این وضعیت، ممکن است در شهر بجنورد منجر به گستردگی حاشیه شهر و سکونتگاه های غیر رسمی شود.

وی اظهار داشت: سیاست های تامین مسکن روشن و شفاف نبوده است و قشر ضعیف جامعه اکنون در تامین مسکن با مشکل جدی روبه رو شده اند و در این شرایط امکان رشد و توسعه سکونتگاه های غیر رسمی متصور بوده و ممکن است متاثر از گرانی ها، بخشی از نیازها برای مسکن به شکل شتاب زده به سمت این سکونت گاه ها هدایت شوند.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر بجنورد گفت: اکنون قیمت های مسکن کاذب است و شاهد نوسان قیمت گذاری و شکاف در مناطق مختلف شهری هستیم و کارشناسان در مناطق مختلف شهر، قیمت متفاوتی برای مسکن تعیین می کنند و قیمت گذاری ها در واحدهای مشاور املاک مختلف ، متفاوت است.

وی با بیان اینکه مشاوران املاک قیمت مختلف تعیین می کنند و شاهد سواگری در بازار خرید و فروش و اجاره مسکن هستیم اظهار داشت: دستگاه های نظارتی باید نظارت بیشتری بر بازار مسکن داشته باشند.

موسوی تصریح کرد: راه حل اضطراری برای رونق ساخت و ساز، کنترل و ثبات وضعیت اقتصاد است، البته این تفاوت قیمت ها حاصل بی ثباتی در حوزه وضعیت اقتصاد مسکن است.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر بجنورد تصریح کرد: اکنون ثبات در اقتصاد مسکن وجود ندارد، قیمت مصالح ساختمانی در نوسان است و سیاست گذاری ها برای تامین مسکن اقشار کم درآمد نامشخص است.

شهر بجنورد، مرکز خراسان شمالی 210 هزار نفر جمعیت دارد.


با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 21 شهریور 1397 ، کدخبر: 83030765، www.irna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
0
0
باید به اوضاع مسکن ی سروسامانی بدن با این وضعیت خیلی ها برای شروع زندگی مشترک هم نمیتونن ی خونه اجاره کنن
س.ق76
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
0
0
اگر ساخت و سازهای داخل شهر متناسب با نیاز و توان مالی مردم بود تقاضا به مناطق حاشیه کشیده نمیشد.
م.ا75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین