پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 17
کد خبر: ۱۵۵۷۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۶
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه کنترل حرکت وسیله نقلیه بعد از صدور مجوز با استفاده از سامانه سپهتن راهور قابل انجام است، اظهار کرد: می‌توانیم تمام کنترل‌ها را انجام دهیم. شرایط آب و هوایی قبل از سفر کنترل می‌شود اما با سامانه سپهتن در طول سفر هم وضعیت ماشین و تخلفات راننده و هم سرعت اتومبیل را مشاهده و کنترل می‌کنیم.

شعار سال: معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: حدود 17هزار مجوز اردویی از ابتدای مهر گذشته تاکنون صادر شده که شامل 10هزار سفر درون‌استانی و 7هزار سفر برون‌استانی است. علیرضا کاظمی گفت: یکی از بهترین اقدامات وزیر راه‌اندازی مرکز کنترل اردوها بوده است. او افزود: آموزش همکاران که به‌عنوان مربی و سرپرست اعزام می‌شوند نیز انجام شده و حدود 160هزار نفر در این دوره ضمن‌خدمت اردویی شرکت کردند و این دوره آموزشی برای بیش از 5میلیون نفرساعت برگزار شده است. معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: سومین اقدام، تدوین دستورالعمل و آیین‌نامه اردوهاست که آخرین مراحل خود را در شورای‌عالی آموزش و پرورش می‌گذراند و به عنوان جزئی از آیین‌نامه اردوهای برون‌مرزی باقی مانده است که در نخستین جلسه شورای‌عالی تصویب می‌شود. امید است قبل از شروع سال تحصیلی آیین‌نامه جدید به استان‌ها ابلاغ شود که شرایط اردوها را تسهیل و بر امنیت و کیفیت آن می‌افزاید.

کاظمی با بیان اینکه هوشمندسازی این مرکز کنترل انجام شد گفت: تا امروز امور به‌صورت دستی انجام می‌شد و نظارت و کنترل مشکل بود اما اکنون با این سامانه که در دو فاز طراحی شده است اقدامات تسریع می‌شود.

وی افزود: در فاز اول با استفاده از قابلیت‌های ارزشمندی که سامانه دارد تمام ضوابط دستورالعمل را با اردو تطبیق و صحت و سلامت اردو شامل ایمنی وسیله، سلامت راننده، صلاحیت مربی دانش‌آموزان و برابری ظرفیت ماشین با دانش‌آموزان را به‌صورت هوشمند از این طریق کنترل می‌کنیم. اگر اشکالی وجود داشته باشد سامانه خطا می‌دهد و امکان صدور مجوز مهیا نمی‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه کنترل حرکت وسیله نقلیه بعد از صدور مجوز با استفاده از سامانه سپهتن راهور قابل انجام است، اظهار کرد: می‌توانیم تمام کنترل‌ها را انجام دهیم. شرایط آب و هوایی قبل از سفر کنترل می‌شود اما با سامانه سپهتن در طول سفر هم وضعیت ماشین و تخلفات راننده و هم سرعت اتومبیل را مشاهده و کنترل می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در فاز دوم اپلیکیشنی طراحی می‌شود که خانواده‌ها آن‌لاین اطلاعات اردو را دریافت می‌کنند گفت: امید است قابلیت‌های تصویری خوبی هم به آن اضافه کنیم تا خانواده‌ها لحظه‌ای اردو را رصد کنند و برخی تخلفات را هم از طریق خانواده‌ها احصا کنیم. کاظمی ادامه داد: با این سامانه که ساعت حرکت و توقف و مسیر حرکت را کنترل می‌کند فرزندان خود را با اطمینان بیشتری به اردوها خواهیم سپرد و امید است در قالب سامانه سپهتن کنترل تردد دانش‌آموزان در داخل وسیله و عملکرد خود راننده انجام شود. او اعلام کرد که تلفن1499 آماده و در اختیار خانواده‌هاست و می‌توانند لحظه‌ای مسیر حرکت اردویی را رصد کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش به برگزاری دوره‌ای آموزشی برای کارشناسان اردویی اشاره کرد و گفت: امید است از این طریق در کمترین زمان ممکن این امکان برای صدور مجوز فراهم شود و در کمتر از یک ساعت مجوز برای مدارس صادر شود بدون آنکه نیاز به مراجعه حضوری مدیر مدرسه باشد. وی ادامه داد: در فاز سوم ارزیابی انجام می‌دهیم و از این طریق کیفیت اردوها را از ابتدا تا انتها دقیق می‌سنجیم و آن را در مجوزهای بعدی لحاظ می‌کنیم.

طبیعتا وسیله‌ای که تخلف داشته باشد و یا اگر مربی کوتاهی کرده باشد قطعا در دور بعدی از صدور مجوز آن خودداری می‌کنیم. کاظمی گفت: از اول مهر سال قبل تا‌کنون حدود 17هزار مجوز اردویی صادر شده که حدود 10هزار سفر درون استانی و 7هزار سفر برون استانی بوده است که مسابقات و جشنواره‌های فرهنگی، هنری و اردوهای راهیان نور و اردوهای تفریحی را در برمی‌گیرد. وی ادامه داد: نزدیک به 25هزار وسیله در این مدت مورد استفاده قرار گرفت. 2هزار سفر ریلی، 42مورد دریایی و 300سفر هوایی بود. معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اتفاق خاصی در این مدت در اردوها رخ نداده است، عنوان کرد: مدیران به هیچ عنوان بدون مجوز دانش‌آموزان را به اردو نبرند و باید اردوها در چارچوب ضوابط و با اخذ مجوز انجام شود. اگر این اتفاق رخ ندهد مدیر، مسئول است و وی را به تخلفات اداری معرفی می‌کنیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه همشهری تاریخ انتشار 20شهریور 97، کدمطلب: 30177، www.newspaper.hamshahri.org


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۲
0
0
ا.ف75
با مجو میبرن بچه های مردم رو به کشتن میدن! چه برسه به بدون مجوز
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین