پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۵۶۰۶۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴
مقدسی گفت: ممانعت از صادرات شیرخشک صنعتی صنعت دامپروری را با ورشکستگی مواجه می‌کند.

شعار سال: احمد مقدسی، رئیس هیئت مدیره کانون انجمن‌های صنفی گاوداران ایران بیان داشت: دولت تا سال گذشته با پرداخت 200 میلیارد تومان مشوق‌های صادراتی کمک کرد تا شیرخشک‌های صنعتی دپو شده صادر شوند.

وی افزود: کمک دولت موجب شد تا ما بتوانیم بازارهای صادراتی خوبی از جمله کشورهای حوزه خلیج فارس و روسیه و آفریقا را به دست بیاوریم، امسال به دلیل نوسانات ارزی این صادرات بدون کمک دولت ادامه پیدا کرد و ما توانستیم بازارهای هدف را از دست اروپایی‌ها دربیاوریم.

مقدسی بیان داشت: متأسفانه از یک ماه قبل آقای شریعتمداری به خاطر کنترل قیمت محصولات لبنی جلوی صادرات شیر خشک صنعتی را گرفت و این موضوع باعث شد تابازارهای هدف خود را دو دستی تقدیم رقبای خود از جمله ترکیه کنیم، از طرفی این اقدام وزارت صنعت موجب افزایش صادراتقاچاق و غیررسمی شیرخشک شد.

وی گفت: لابی قوی که صنعت لبنیات با وزارت صنعت دارد باعثشد تا جلوی صادرات این کالا گرفته شود زیرا صنعت لبنیات تلاش دارد با نازلترین قیمت شیر را از دامپروری تهیه کند.

رئیس کانون گاوداران ایران تأکید کرد: این اقدام منجر به ورشکستگی صنعت دامپروری کشور می شود و ما را محتاج کشورهای دیگر خواهد کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: 25 درصد شیر کشور در کارخانجات به شیرخشک تبدیل می‌شود تا در مصارف صنعتی از آن استفاده شود، ممانعت از صادرات شیرخشک به معنای این است که ما مجبوریم کالای خود را با هر قیمتی که صنعت لبنیات تعیین می‌کند به آن‌ها عرضه کنیم و مسلما آن‌ها هم پایین ترین قیمت را مدنظر دارند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت نوداقتصادی، تاریخ 20 شهریور 97، کد مطلب: 2114544:www.90eghtesadi.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
0
0
ا.ف75
الان یعنی ما تو کشور به اندازه مافی و با قیمت مناسب شیر خشک داریم کهشما به فکر صادرات افتادین؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین