پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۶۲۸۴
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵
سازمان ملل از ارتقاء یک پله‌ای جایگاه ایران در رده‌بندی جهانی شاخص توسعه انسانی خبر داد و اعلام کرد توسعه انسانی ایران بیشتر از ۱۲۹ کشور جهان از جمله ترکیه، برزیل و چین شده است.گزارش توسعه انسانی 2018 که بر پایه آمار و اطلاعات مربوط به سال 2017 تهیه شده است نشان می‌‌‌‌دهد کیفیت توسعه انسانی در ایران طی این سال نسبت به سال قبل رشد محسوسی داشته است.

شعار سالسازمان ملل در جدیدترین گزارش از سلسله گزارش‌های توسعه انسانی از ارتقاء یک پله ای ایران در رده‌بندی جهانی توسعه انسانی خبر داد.

در این گزارش آمار و اطلاعات مربوط به شاخص‌های توسعه انسانی 189 کشور جهان از جمله ایران ارائه شده است.

*ارتقاء یک‌ پله‌ای رتبه ایران در رده‌بندی توسعه انسانی

گزارش توسعه انسانی 2018 که بر پایه آمار و اطلاعات مربوط به سال 2017 تهیه شده است نشان می‌‌‌‌دهد کیفیت توسعه انسانی در ایران طی این سال نسبت به سال قبل رشد محسوسی داشته است.

نمره ایران از نظر شاخص توسعه انسانی در این سال 0.798 برآورد شده که نسبت به نمره 0.796 که برای سال 2016 ثبت شده بود رشد 0.002 واحدی داشته است.

شاخص توسعه انسانی ارقامی از صفر تا یک را دربر می‌‌‌‌گیرد که هرچه این رقم برای یک کشور بیشتر باشد دلالت بر توسعه یافتگی بیشتر آن کشور در حوزه انسانی دارد.

به همین ترتیب ایران در رتبه‌بندی جهانی از نظر توسعه انسانی یک پله صعود داشته است و در حالی که ایران در سال 2016 در جایگاه 61 جهان از نظر توسعه انسانی قرار گرفته بود در سال 2017 به رتبه 60 صعود کرده است.

سازمان ملل ایران را میان کشورهای دارای توسعه انسانی بالا به حساب آورده است. در گزارش این سازمان کشورهای جهان از نظر میزان توسعه انسانی به چهار گروه تقسیم بندی شده‌اند که عبارتند از کشورهای دارای توسعه انسانی بسیار بالا، کشورهای دارای توسعه انسانی بالا،‌ کشورهای دارای توسعه انسانی متوسط و کشورهای دارای توسعه انسانی پایین.

در گزارش جدید سازمان ملل 59 کشور در گروه نخست قرار گرفته‌اند یعنی دارای توسعه انسانی بسیار بالا هستند و 53 کشور در گروه دوم، 39 کشور در گروه سوم و 38 کشور نیز در گروه چهارم قرار داده شده‌اند.

* ایران توسعه‌یافته‌تر از ترکیه، برزیل، چین، اوکراین و الجزایر در حوزه شاخص‌های انسانی

بر اساس این گزارش، توسعه انسانی ایران از 129 کشور جهان بیشتر است. برخی از این کشورها عبارتند از: ترکیه، صربستان، مکزیک، برزیل، آذربایجان، لبنان، چین، اوکراین، الجزایر، اردن، تونس و لیبی

برخی کشورها که رتبه بیشتری از ایران دارند عبارتند از: آلمان، آمریکا، سوئد، انگلیس، ژاپن، فرانسه، روسیه، قطر، عمان و کویت.

* رتبه 1 توسعه انسانی جهان به نروژ رسید

گزارش توسعه انسانی سازمان‌ملل، کشور نروژ را به‌عنوان توسعه یافته‌ترین کشور جهان در حوزه انسانی معرفی کرده است. نمره این کشور در شاخص توسعه انسانی 0.953 اعلام شده است. سوئیس و استرالیا به‌ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم از این نظر قرار گرفته‌اند. رتبه های چهارم تا دهم نیز به کشورهای ایرلند، آلمان، ایسلند، هنگ کنگ، سوئد، سنگاپور، و هلند رسیده است.

نیجر با کسب نمره 0.354 در شاخص توسعه انسانی رتبه آخر رده‌بندی جهانی را از این نظر به خود اختصاص داده است.

متوسط نمره جهان در شاخص توسعه انسانی 0.728 اعلام شده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم تاریخ انتشار 23شهریور 97، کدمطلب: 1828516، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
0
0
خوبه حداقل تو این مورد پس رفت نداشتیم توسعه باید تو همه زمینه ها انجام بشه
س.ق۷۶
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
0
0
این صعود خیلی کم هست و ایران با توجه به شرایطی که داره مستعد رتبه های بالاتری هست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
0
0
ایران پتانسیل های بالاتری هم داره .رشد یک پله ای کافی نیست.
م.ا75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
0
0
ما که تو کشور خودمون بجز نزول چیزی ندیدیم حالا من نمیدونمن چطوری رتبه بندی میکنن م.ق71
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
0
0
ما که تو کشور خودمون بجز نزول چیزی ندیدیم حالا من نمیدونمن چطوری رتبه بندی میکنن م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین