پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۶۷۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۳
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: روز ملی شعر و ادب و آیین گرامیداشت مقام ادبی استاد شهریار سه‌ شنبه بیست و هفتم شهریور برگزار می ‌شود.این آیین همزمان با ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین برگزار و مقبره استاد شهریار با حضور مسوولان استانی و جمعی از شعرا و ادبا گلباران می شود.

شعارسال:  محمد محمدپور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این آیین همزمان با ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین برگزار و مقبره استاد شهریار با حضور مسوولان استانی و جمعی از شعرا و ادبا گلباران می شود.

وی با اشاره به تقارن ایام سوگواری امام حسین (ع) و روز ملی شعر و ادب، اظهار داشت: شخصیت متعالی و حماسی امام حسین(ع) و تبیین ابعاد و زوایای گوناگون روح بزرگ آن امام همام، موج حمیت، غیرت، شجاعت و صلابت را در روح انسان های آزاده به تلاطم وامی‌دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی یادآوری کرد: اشعار عاشورایی از غنی‌ترین ذخیره‌های فکری و احساسی شیعه بوده و حماسه کربلا نیز در زبان شعری شاعران تاثیر زیادی گذاشته است.

محمدپور با بیان اینکه اشعار عاشورایی دریای ادبیات ایران ‌زمین را در افشان‌ تر‌ ساخته است، ادامه داد: استاد شهریار از شاعران و مداحان برجسته‌‌ اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بوده و گوهر کلام را با طبع سرشار خود سفته و روز ملی شعر و ادب نیز به یاد وی مزین شده است.

وی گفت: از بزرگ‌ترین ویژگی‌های استاد شهریار که موجب شده آثار وی در میان شاعران معاصر و به ویژه در میان مردم از جایگاه ویژه‌ای برخوردار باشد، مردمی بودن شعرهای او و سادگی و عمومی بودن زبان و تعبیرهای وی است.

محمدپور افزود: شعر استاد شهریار برای همگان مفهوم و مانوس و نیز تاثیرگذار است.

آیین گرامیداشت روز ملی شعر و ادب با حضور حسام الدین سراج و اجرای زنده این خواننده پیشکسوت و نام ‌آشنای کشور ساعت ١٠ صبح در مقبره الشعرای تبریز برگزار می‌شود.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا ،تاریخ انتشار 24شهریور 97، کدمطلب:83034140 ،www.irna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
0
0
این بزرگ داشت ها باید بیشتر بشه هنرمندت وشاعرا ونویسنده های بزرگ کم کم دارن بین جوونا کمرنگ میشن م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین