پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۱۵۷۰۵۷
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳
مدیر اجرایی اتحادیه صنف مواد غذایی یزد با بیان اینکه افزایش قیمت پوشک از سوی تولیدکنندگان بوده است، گفت: پوشک موجود در استان یزد روند توزیع سالمی را دارد و هیچ دپوی پوشکی در یزد صورت نگرفته است.

شعارسال: فرهاد نیکونهاد، در مورد کمبود پوشک در استان یزد، اظهار کرد: توزیع پوشک در استان یزد روند مناسبی دارد و کمبود پوشک ناشی از عدم عرضه آن به مراکز پخش در استان یزد است.

وی در رابطه با دلایل افزایش قیمت پوشک خاطرنشان کرد: افزایش قیمت پوشک توسط تولیدکنندگان رخ داده است؛ کاملاً روشن و مبرهن که طی مدت کوتاهی حدود 300 درصد قیمت مصرف‌کننده مصوب روی پوشک تغییر کرده است و یک پوشک 25 هزارتومانی در زمان کوتاهی به بیش از 75 هزار تومان افزایش قیمت داشته است.

مدیر اجرایی اتحادیه صنف مواد غذایی یزد افزود: دلیلی که در مورد گرانی به ما می‌گویند این است که مواد اولیه خارجی پوشک قبلاً با ارز 4000 تومانی تأمین می‌شده است اما امروز باید با ارز 12 هزارتومانی آن را تأمین کنیم.

نیکونهاد با اشاره به اینکه افزایش قیمت میزان حجم معاملات را پایین می‌آورد و این باعث به هم خوردگی بازار می‌شود، تصریح کرد: قبلاً کارخانه‌ها بار پوشک را به‌صورت اعتباری و دریافت چک ارسال می‌کردند اما اکنون با توجه به نوسانات ارزی یا بار را نمی‌خواهند بفروشند و یا اینکه باید پرداخت به‌صورت نقدی باشد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: کارخانه‌های پوشک در برندهای مختلف همه داشتند کار می‌کردند اما وقتی نوسان قیمت دلار رخ داد تولیدکننده بار خود را به پخش‌کننده نمی‌دهد؛ درواقع اگر هم دپویی انجام‌گرفته است خارج از استان هست.

وی با اشاره به سخنرانی اخیر مقام معظم رهبری در رابطه با کمبود پوشک و خرابکاری برخی سودجویان اذعان کرد: بعد از سخنرانی مقام معظم رهبری چند تن از اعضای صنف ما وارد عمل شدند و تا حدی مشکل کمبود پوشک در بازار را مرتفع کردند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت راه دانا، تاریخ انتشار: 24شهریور1397 ، کدخبر: 1408940: www.dana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین