پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۷۷۰۲
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۵
رئیس انجمن هیپنوتیزم آسیا گفت: مشهد به عنوان قطب و تنها مرکز زایمان طبیعی به روش هیپنوتیزم در کشور شناخته شده است.وی اظهار داشت: هیپنوتیزم قابلیت ذاتی مغز است که با تصویرسازی هدایت شده ادراک درد را تغییر می دهد لذا جراحی های سنگین مثل سزارین، ترمیم رباط زانو یا جراحی های سطحی را بدون استفاده از داروهای بیهوشی یا بی حسی می تواند به تجربه ای بدون درد تبدیل کند.

شعار سالدکتر مهدی فتحی افزود: نخستین زایمان به روش هیپنوتیزم اسفند ماه سال 95 در مشهد انجام شد و تاکنون 14 زایمان به این شیوه در سه بیمارستان بنت الهدی، مهر و سینای این شهر انجام شده است.

وی اظهار داشت: هم اکنون تنها در بیمارستان بنت الهدی مشهد زایمان به روش هیپنوتیزم انجام می شود که آخرین آن به تازگی در این بیمارستان انجام شد که حکایت از رضایت کامل، آرامش و بی دردی این زایمان دارد.

وی گفت: ترویج زایمان طبیعی یکی از سیاست های وزارت بهداشت همگام با طرح تحول نظام سلامت است که هیپنوتیزم با کاهش درد و ترس مادران می ‌تواند در این جهت بسیار کمک کند.

فوق تخصص بیهوشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: درد یک تجربه بیولوژیک است که ذهنیت بیمار می ‌تواند در میزان ادراک شدت آن بسیار تاثیرگذار باشد و استفاده از روش هیپنوتیزم می تواند فرایند دردناک زایمان را به شیرین ترین تجربه زندگی یک مادر تبدیل کند.

وی اظهار داشت: هیپنوتیزم قابلیت ذاتی مغز است که با تصویرسازی هدایت شده ادراک درد را تغییر می دهد لذا جراحی های سنگین مثل سزارین، ترمیم رباط زانو یا جراحی های سطحی را بدون استفاده از داروهای بیهوشی یا بی حسی می تواند به تجربه ای بدون درد تبدیل کند.

وی گفت: این فرایند توسط پزشکان و روانشناسان، ماماها و پرستاران قابل یادگیری است تا خدمت بیشتری به بیماران ارایه کنند.

دکتر فتحی با اشاره به مزایای استفاده از هیپنوتیزم در زایمان افزود: پرهیز از مصرف داروهای شیمیایی، بهبود سریع تر زخم و ترخیص زودهنگام مادر از بیمارستان و کاهش هزینه ها از مزایای این روش است.

وی اظهار داشت: انتخاب بیماران در موفقیت روش بسیار مهم است و تاکنون فقط یک مورد از بیماران با عدم رضایت کامل همراه بوده است.

هیپنوتیزم کاربرد وسیعی در درمان بیماریهای مختلف مانند کاهش درد زایمان، دندانپزشکی و انجام جراحی های محدود دارد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری دارو و سلامت تاریخ انتشار 27شهریور 97، کدمطلب: 15665، www.phana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین