پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۷۷۴
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹
استفاده از سفره‌های یکبارمصرف تهدید بزرگی برای سلامتی مصرف کنندگان است.

شعارسال: رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پلاستیک و نایلون نسبت به استفاده از سفره‌های یکبارمصرف هشدار داده و آن را تهدید بزرگی برای سلامتی مصرف کنندگان ذکر کرد و در عین حال اخطارهای اتحادیه به وزارت بهداشت در این زمینه را تا به امروز بی نتیجه دانست.

سید رحیم مقیمی اصل اظهار کرد:متاسفانه این روزها استفاده از سفره های یکبار مصرف بسیار افزایش یافته است و این در حالی است که این سفره ها به دلیل کربنی که در آن ها به کار رفته تهدید بزرگی برای سلامتی مردم محسوب می‌شود که متاسفانه علیرغم هشدارهایی که به وزارت بهداشت در این زمینه داده ایم، ترتیب اثری داده نشده است.

وی ادامه داد: برای تولید این سفره ها کربن و پلیمر را با یکدیگر مخلوط کرده و در نهایت پس از انجام فرآیندی سفره یکبارمصرف تولید می‌شود که کربنات منجر به بروز مشکلاتی در معده شده و عوارض دیگری از قبیل ریزش مو،کوتاهای قد و تبعات منفی دیگری را نیز در پی دارد.

مقیمی در عین حال بیان کرد: مخرب بودن کربن به میزانی است که حتی دستگاههایی که تولید این سفره ها را انجام می دهند پس از تقریبا شش ماه نیاز به بازسازی دارند و این موضوع به دلیل ریختن کربن در این دستگاههاست و حالا باید نتیجه گرفت که سلامتی انسان را چه میزان تهدید می‌کند.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پلاستیک و نایلون تاکید کرد: متاسفانه تولیدکنندگان به دلیل اینکه هزینه تمام شده تولید برای آن ها کاهش یابد و در نتیجه سود بیشتری کنند از این ماده ارزان ولی خطرناک استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: گذاشتن نان و یا هر ماده غذایی دیگری در این سفره‌ها و یا تماس آن ها با دست می‌تواند این ماده مخرب را به بدن وارد کند.

وی خطاب به وزارت بهداشت گفت: این وزارتخانه مسوول سلامتی مردم است و باید به هشدارهایی که در زمینه استفاده از این سفره ها داده می شود توجه لازم را داشته باشد تا از سلامتی مردم محافظت شود.


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاريخ انتشار: 8 اردیبهشت 1395، کد خبر: 531199، www. khabaronline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین