پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۷۸۲۵
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۱
پزشک مرکز درمانی شهر دیر تصور کرد با رسانه‌ای کردن موضوع می‌تواند در جامعه موجی از بی‌اعتمادی و سوء‍ظن نسبت به شوراها به وجود بیاورد!
شعار سال : پزشک مرکز درمانی شهر دیر تصور کرد با رسانه‌ای کردن موضوع می‌تواند در جامعه موجی از بی‌اعتمادی و سوء‍ظن نسبت به شوراها به وجود بیاورد!!!!

1-
شورا نهادی برای تامین خواست همه اقشار، اقوام، گروه‌ها و مشارکت آن‌ها در اداره و تصمیم‌گیری‌های کشور است و از بهترین مکانیسم های ممکن براي ایفای نقش مردم در مدیریت و عمران شهر و روستا هستند.
توفیق شوراها در دستیابی به این هداف، سرمایه ارزشمند «اعتماد عمومی» را افزایش می بخشد و زمینه ساز حضور پرنشاط مردم در همه عرصه های پیشرفت و توسعه کشور می شود.

2 _ وقتی موضوعی از طریق رسانه های مطرح و پرقدرت انعکاس می یابد، آن مسئله، پدیده‌ای اجتماعی تلقی می‌شود و نظر رسانه نیز در قالب قبول یا طرد آن پیام مطرح می‌شود، بنابراین، مخاطب دیگر نمی‌تواند بی‌اعتنا و منفعل باشد و این چالش برای جست‌وجوی اطلاعات بیش‌تر صرفه نظر از آسيب هايي كه به افراد مي زند و روي ديگران تاثير مي گذارد موجب بروز شایعه و قضاوت ناصواب در مورد افراد خواهد شد. بنابراین رسانه ای کردن احساسی این موضوع از سوی پزشک مرکز درمانی شهر دیر به هیچ وجه توجیه پذیر نیست و نباید کرامت و شخصیت افراد و مردم یک شهر را به راحتی خدشه دار کنیم.

3- چند صباحی است برخی سیاسیون به شکلی هدفمند سناروی تضعیف جایگاه شوراه های اسلامی کشور را دنبال می کنند موضوع اتفاقات اخیر در یکی از شهرهای شمالی کشور، دستاویزی شد برای استمرار این‌گونه جریان‌سازی علیه این نهاد مردمی که پشت آن عقاید و افکار سیاسی پنهان شده است. پزشک مرکز درمانی شهر دیر نیز که سابقه ی درخشانی در برخورد با بیماران و مراجعین ندارد، مطلب بر او مشتبه شد و تصور نمود با رسانی کردن موضوع مورد حمایت مردم قرار خواهد گرفت و می تواند در جامعه موجی از بی‌اعتمادی و سوء‍ظن نسبت به شوراها به وجود بیاورد.

4-پزشکی علم صددرصدی نیست و خطا همه‌جا رخ می‌دهد و بحثی در این باره نیست بلکه بحث نقد ناپذیری نظام درمانی و مقدمه چینی برای سرپوش گذاشتن روی اشتباه و زیر پاگذاشتن حق بیمار و نزدیکان او می باشد. متاسفانه چیزی که همواره در نظام پزشکی در زمان وقوع خطا و تخلف شاهد آن هستیم، دفاع بی قید و شرط این نهاد از هم‌صنفشان به جای توضیح درباره آن خطا یا اشتباه بوده است. لذا این رویه ناصواب سبب شده است تا بسیاری از مراجعه کنندگان که در پروسه درمان با خطا و نامهربانی هایی مواجهه می شوند، عطای شکایت را به لقایش می‌بخشند که مبادا خود و یا نزدیکان در جایگاه متهم قرار گیرند.

5- رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور که سال گذشته در زمان رونمایی از سند راهنمای عمومی اخلاق حرفه‌ای پزشکی،‌ برالزام و رعایت این سند در بخش دولتی و غیردولتی تاکید و بیان داشتند که تخطی از آن مجازات خواهد داشت، اما انتشار بیانیه و پیش داوری نایب رئیس شورای نظام پزشکی کشور نشان از عدم پایبندی و رعایت این سند توسط این نهاد دارد. مگر در این سند و در راهنمای عمومی اخلاق حرفه ای پزشکان نیامده که اعضای سازمان مادامی که در کسوت حرفه‌مند پزشکی مشغول به فعالیت هستند، لازم است از انجام هر عملی که خلاف شئون اخلاق حرفه‌ای شناخته شود و موجب هتک حرمت حرفه پزشکی بوده و یا منجر به آسیب دیدن اعتماد عمومی به حرفه‌مندان پزشکی می‌شود، خودداری کنند؟؟ همچنین اعلام می دارد طبق این راهنما لازم است در برخورد با بیماران، همراهان آنها و همکاران در رده‌های مختلف، و اظهار نظر در مورد افراد، قومیت‌ها و گروه‌های اجتماعی، ضمن احترام کامل به شان، منزلت و کرامت انسانی افراد، آداب اجتماعی و ادب عمومی رعایت شده و از هر گونه عمل در برندارنده توهین، تحقیر و برچسب زنی خودداری شود.

موضوع پیش آمده به طور قطع نیازمند پیگیری دستگاه‌های نظارتی و بازرسی است و شورای اسلامی استان بوشهر نیز به دور از هرگونه حاشیه‌سازی و ایجاد ذهنیت برای افکار عمومی و در راستای انجام وظایف قانونی و احقاق حقوق مردم و مجموعه شوراهای اسلامی استان، این مسئله را با دقت بیشتری رصد و پیگیری خواهد کرد و نتایج را به اطلاع شهروندان می‌رساند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از کانال خبری پزشکان

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین