پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۸۱۹
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۹
نماینده تام‌الاختیار وزیر راه و شهرسازی در شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی و منابع طبیعی، عملکرد برنامه‌های سال ۹۵ شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی و منابع طبیعی را تشریح کرد.

شعار سال: به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حسین معصوم ساماندهی بنگاه‌های املاک را از مهم‌ترین اقدامات وزارت راه و شهرسازی خواند و افزود: ساماندهی بنگاه‌های املاک از جمله کارهایی است که در دست اقدام داریم. در همین راستا نیز در حال انجام مکاتبه‌ با دادستان مازندران و دادستان کل کشور هستیم تا در مرحله نخست با بنگاه‌های غیرمجاز برخورد شود، زیرا مفسده‌ها بیشتر از آنها آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: در مرحله بعدی بنگاه‌هایی که قانونی هستند در حد انعقاد قرارداد باقی بمانند نه اینکه به مردم تعهد کنند که تا برای آنها اخذ مجوز و ساخت واحد مسکونی را نیز انجام دهند. اینها چالش‌هایی است که ما با آنها مواجهیم.

مشاور وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: همچنین از دیگر برنامه‌هایی که در دست اجرا داریم این است که مدیران وزارت‌خانه را در بحث‌های قانونی وارد کنیم تا از این طریق مردم با قوانین آشنایی پیدا کنند. از جمله قوانین مهمی که مردم باید با آموزش و اطلاع‌رسانی، از جزئیات آن باخبر شوند قانون پیش‌فروش ساختمان است. متاسفانه با وجودی که در این باره قانون وجود دارد اما شاهد هستیم که میزان اطلاعات مردم راجع به‌ آن اندک و در برخی از نقاط صفر است.

معصوم بیان کرد: اطلاع‌رسانی و آموزش به مردم بسیار موثر است. معتقدم جلوی بسیاری از تخلفات را با اطلاع‌رسانی و آموزش به مردم می‌توانیم کاهش دهیم زیرا کسی حاضر نیست سرمایه و زندگی‌اش را در مسیری قرار دهد که ممکن است مسیر درستی نباشد و روزی قلع و قمع شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی (آنا)، تاریخ انتشار 9 اردیبهشت 1395، کد مطلب: -: آدرس سایت: www.ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین