پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۸۲۹۵
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹
طبق تاریخ ، عرب جاهلی قبل از اسلام در تقویم و گاهشماری از یهود مدینه و قبیله بنی کنانه و سال های 13 ماهه و عدم تغییر ماه های قمری در فصول مختلف سال تبعیت می نمود
 شعار سال : مصادف روز عاشورا شاهد یک هماوردطلبی تقابلی و رجزخوانی از سوی سیدحسن نصرالله و نتانیاهو و تهدید به مقابله به مثل از سوی دو طرف بودیم ، البته هرچند سیدحسن مستقیم به تهدید و گوشزد اسرائیل پرداخت اما نتانیاهو نوک پیکان را بصورت کلان به سمت ایران و گفتمان مقاومت شیعی منطقه چرخاند
اما  آنچه پنهان بود و انعکاس نیافت ، چیستی این امر و تلاقی مراسم « یوم کیپور » در اسرائیل و  عاشورای حسینی در بلاد شیعی بود و اما ارتباط این دو مراسم :
طبق تاریخ ، عرب جاهلی قبل از اسلام در تقویم و گاهشماری از یهود مدینه و قبیله بنی کنانه و سال های 13 ماهه و عدم تغییر ماه های قمری در فصول مختلف سال تبعیت می نمود . بر اساس آن تقویم روز ورود پیامبر اکرم(ص) به مدینه در 10 محرم« عاشوراء » مصادف بود با عید « یوم کیپور و روز بخشایش یهود پس از گوساله پرستی » و طبق روایات اهل سنت ، پیامبر (ص) نیز در بدو ورود به مدینه امر به شادباش و همراهی مسلمانان با یهود در روز عاشوراء داشتند و همچنان مسلمین از تقویم یهود و گزینش ماه های حرام به دلخواه استفاده می نمود
تا آنکه با نزول آیات « نَسیء ، آیات 36 و 37 سوره توبه » حرمت ثبات ماه ها در فصول مشخص و دست اندازی یهود در ایام به مثابه کفر اعلام گردید و ماه های قمری در فصول سال بصورت چرخشی درآمدند ، که از نتایج آن از هم گسیختگی روز عاشوراء از یوم کیپور و به عبارتی دیگر برگی از استقلال شخصیتی مسلمانان در برابر یهود رقم خورد
پس از فاجعه خونین دشت کربلاء در سال 60 قمری ، یهود همچنان یوم کیپور را که مصادف با عاشوراء می دانست و در تضاد با شیعه به شادی و سرور برگزار می نمود ، و طی زمان این دو روز در اثر چرخش ماه های قمری از هم جدا شدند تا اینکه در محرم 1440 دوباره تلاقی ایام با یکدیگر پیدا نمودند
 از آنجا که آیه « نسیء » تمییز میان کفر و ایمان یهود و مسلمان قلمداد گردید ، به همین مناسبت روز تلاقی و جدایش دو روز به عنوان نمادی از تقابل یهود و مسلمین القاء شد و از آنجا که عاشوراء نیز در اسلام بعنوان نمود تشیع سرخ علوی معرفه یافت ، روز تلاقی دوباره عاشورا و یوم کیپور ، نماد تقابل یهود و شیعه و رجزخوانی های پس از آن بر شمرده شد
 چرا که اعتقاد شیعه و یهود و تمامی روایات و افکار و پیش بینی های آخرالزمان حاکی از برخورد اجتناب ناپذیر تشیع و یهود بر تعیین حاکمیت جهان دارند ، البته با علم بر اینکه منظور از « یهود » منحصر در اسرائیل نیست و در نگاه کلان نیز « تشیع » در گفتمان مقاومت تبلور می یابد.

شعار سال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از کانال تلگرام فرزند زمانه
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین