پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۸۹۳
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۱
رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: مقام معظم رهبری عهده‌دار حاکمیت جامعه و نظام اسلامی شدند و تا به امروز با تدبیر، شجاعت، دشمن‌شناسی و مدیریت، نظام را از همه مشکلات به سلامت عبور داده‌اند.

شعارسال: آیت‌الله محمد یزدی چهارشنبه شب در جلسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه به هدف از بعثت انبیاء اشاره و اظهار کرد: اولین مسئله خدا‌شناسی است و باید بدانیم که جهان به این عظمت بی‌خود آفریده نشده، بلکه خالق آن بی‌همتا رب و مربی و تربیت کننده است.

وی بیان کرد: آیات زیادی در مورد معرفت به خدا وجود دارد و به انسان تذکر می‌دهد که آنچه در درون و بیرون تو هست همه نشانه و دلیل بر حقانیت خداست و انسان نباید از این آیات و نشانه‌های مهم غفلت کند.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه افزود: بنابراین از جمله اهداف بعثت انبیاء معرفت به خدا، خود، تزکیه و رسیدن به کمالات نفسانی و بعد تعلم و یادگیری است.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که «انسان باید ابتدا خود را از همه آلودگی‌ها پاک کند و بداند که ارزش انسان خیلی زیاد است» گفت: علم بدون تزکیه ارزشی ندارد؛ عالم زمانی موثر خواهد بود که بتواند علم و تزکیه را با هم داشته باشد.

وی بیان کرد: رسالت حوزویان سنگین است و آن هدایت جامعه است. بعد از پیروزی انقلاب، نظامی بر پایه مبانی دینی، ارزشی، اسلامی و ولایت فقیه در این کشور حاکم شده است، این حاکمیت را حوزه باید حفظ و نگهبانی کند، اول ولایت فقیه و حاکمیت را بشناسد و بعد آن را در جامعه تبلیغ کند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری به بیانات رهبر انقلاب در مورد انقلابی بودن حوزه اشاره کرد و گفت: انقلابی بودن به معنای این است که انقلابی رژیمی را سرنگون کرده است و بعد از آن حاکمیت حکومت اسلامی که امام راحل در نجف اشرف تدریس کردند در کشور حاکم شد.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه افزود: انقلابی بودن، یعنی حفظ و حراست حاکمیت ولایت فقیه از توطئه‌های دشمن. به فرموده رهبر انقلاب، دشمن به دنبال از بین بردن حاکمیت اسلام، قرآن و ولایت فقیه است و تنها به دنبال این نیست که چرا بمب هسته‌ای، سپاه و نیروی زمینی دارید بلکه می گوید چرا می‌خواهید استقلال فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی داشته باشید.

وی اظهار کرد: خود امام راحل ۱۰ سال عهده‌دار این حکومت و رهبری جامعه اسلامی بودند و بعد از ایشان، مقام معظم رهبری عهده دار حاکمیت جامعه و نظام اسلامی شدند و تا به امروز با تدبیر، شجاعت، دشمن‌شناسی و مدیریت نظام را از همه مشکلات به سلامت عبور دادند.

یزدی گفت: رسالت حوزویان در درجه اول حراست و مرزبانی از حاکمیت اسلام و ولایت فقیه و در درجه بعدی ترویج و تبلیغ آن در جامعه است.

رئیس مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: باید از فکر و اندیشه طلاب نسبت به مسئله ولایت فقیه و حاکمیت آن و آینده حوزه و نظام مراقبت کرد و مبانی حاکمیت و ریشه ولایت فقیه را به طلاب شناساند.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه افزود: رسالت حوزه علمیه قم در کنار تعلیم و تعلم و خدا‌شناسی، مراقبت از حاکمیت ولایت فقیه و حفظ نظام است، اگر در کلاس درس و یا در هر جلسه‌ای هستیم، وظیفه داریم، حاکمیت ولایت فقیه را به دیگران معرفی کنیم.


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی (آنا)، تاريخ انتشار: 9 اردیبهشت 1395، کد خبر: 99698، www. ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین