پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۹۲۵۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷
دبیرکل خانه پرستار، نسبت به تشدید تبعیض و بی عدالتی علیه جامعه پرستاری در پنج سال اخیر به شدت انتقاد کرد.
شعار سال: دبیرکل خانه پرستار، نسبت به تشدید تبعیض و بی عدالتی علیه جامعه پرستاری در پنج سال اخیر به شدت انتقاد کرد.

محمد شریفی مقدم گفت: طی ۵ سال گذشته وزارت بهداشت نه تنها هیچ گام مثبتی برای پرستاری برنداشته که حتی شرایط نسبت به قبل نیز بدتر شده است.

وی با اشاره به تبعیض و بی عدالتی در وزارت بهداشت علیه جامعه پرستاری، اظهار داشت: اختلاف در پرداخت ها در پنج سال اخیر به چند ده تا چند صد میلیون افزایش یافته و همین فاصله پرداختی باعث شده رفتارهای درون گروهی تغییر کند.

شریفی مقدم ادامه داد: همین تبعیض و بی عدالتی ها در پرداخت های نظام سلامت باعث شده آن گروه خاص احساس کند که از قابلیت و پتانسیل خیلی بیشتری نسبت به سایر گروه ها در نظام سلامت برخوردار است، از همین رو مقررات و قوانین را رعایت نمی کند.

وی افزود: جریان تمامیت خواه وظایف خودش را به رزیدنت ها می سپارد و فکر می کند همه گروه ها باید برای آنها کار کنند تا منافع این جریان خاص تامین شود.

دبیرکل خانه پرستار با انتقاد از حاکمیت مطلق جریان تمامیت خواه در وزارت بهداشت، تاکید کرد: این جریان جسارت را به آنجا رسانده که گروه های پرستاری و سایر رشته ها همچون فیزیوتراپیست ها را تضعیف می کنند.

وی با اشاره به برگزاری کنگره زخم، اظهار داشت: این جریان تمامیت خواه جسارت خود را به حدی رسانده که در بحث آموزش سایر گروه ها نیز ورود می کند بطوریکه در کنگره زخم به شدت با پرستاران تبعیض آمیز برخورد کرده و امتیاز بازآموزی را برای گروه پرستاری در کنگره لحاظ نکردند.

وی ادامه داد: همین مسئله باعث شد گروه پرستاری به نشانه اعتراض در این کنگره شرکت نکند.

شریفی مقدم با اشاره به اظهارات یک پزشک که در شبکه های اجتماعی نسبت به جامعه پرستاری بی احترامی کرده است، افزود: این پزشک ضمن اقدام به نشر مطالب غیرحرفه ای و تفرقه افکنانه که نشات گرفته از جریان پزشک سالار است باعث شده پرستاری آزرده خاطر شود.

دبیرکل خانه پرستار با عنوان این مطلب که از دهه ۷۰ که پول وارد نظام سلامت شد، افزود: متاسفانه همیشه پزشکان، پرستاران را به عنوان سیاهی لشگر می خواهند و دوست دارند سالن ها را هنگام برگزاری کنگره ها و همایش ها با حضور پرستاران پر کنند، در حالی که جریان پزشک سالار اصلا به پرستاری بها نمی دهد.

شریفی مقدم با اشاره به حضور ۲۰۰ هزار پرستار در کشور، تاکید کرد: پیشنهاد ما این است که دیگر پرستاران در هیچ کنگره مشترکی با پزشکان شرکت نکنند تا تکلیف خودمان را با جریان تمامیت خواه روشن کنیم.

وی با عنوان این مطلب که در کشورهای توسعه یافته پرستاری جایگاهی دارد که ما باید به آن سمت نیز حرکت کنیم، تصریح کرد: باید ساختار وزارت بهداشت را دگرگون کنیم تا بتوانیم پرستاری را به جایگاه اصلی خود در نظام سلامت برسانیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 7 مهر 1397، کدخبر: 4414892 ، www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
0
0
ا.ف75
واقعا حقوق و مزایایی که برای پرستار در نظر گرفته شده تاسف اوره
این حجم از تبعیض بین پزشکان و پرستاران جای بسی تامل داره
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
0
0
واقعا نسبت به قشر پرستاری ظلم میشه اکثر بیمارستان ها کمبود نیرو دارن ساعت های کاری زیاد وخسته کننده باعث شده بیمار ها هم از نحوه خدمات رسانی راضی نباشن م.ق71
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
0
0
همین بی عدالتی ها علیه این مشاغل باعث شده پرستاران زیادی مهاجرت کنن و کشور خود ما با کمبود پرستار مواجه هست.
م.ا75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۸
0
0
کمترین حقوق و بیشترین خدمت رو از پرستار های کشورمون داریم می‌بینیم و این همه اختلاف با دکتر ها نباید باشه
س.ق76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین