پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۹۸۴۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۲
یک مقام مسئول گفت: گندمکاران در نامه ای به رهبر انقلاب خواستار اعلام به موقع و منصفانه نرخ خرید تضمینی گندم از سوی دولت شدند.

شعارسال: علیقلی ایمانی رئیس بنیاد توانمندسازی گندمکاران، با انتقاد از عملکرد شورای اقتصاد در دو سال اخیر نسبت به تعیین نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی اظهار کرد: با توجه به نگرانی جامعه کشاورزی و عملکرد شورای عالی اقتصاد در دو سال اخیر،بنیاد توانمندسازی گندمکاران به سبب پل ارتباطی میان دولت و مردم بعد از اعلام پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی ، جلسات متعددی با سازمان مدیریت و برنامه ریزی برگزار کرده و خواستار اعلام به موقع نرخ خرید تضمینی گندم شده است.

وی از ارسال نامه ای توسط گندمکاران به رهبر انقلاب خبر داد و گفت: گندمکاران در این نامه خواستار اجرای صحیح قانون خرید تضمینی از سوی دولت شده اند .

به گفته ایمانی تعیین منصفانه و اعلام به موقع نرخ خرید تضمینی گندم در سال زراعی جدید خواست تمامی گندمکاران است که درنامه تولیدکنندگان به رهبر معظم انقلاب، به این موضوع اشاره شده است چرا که استمرار ضریب امنیت غذایی و پایداری تولید به حمایت های متوالی دولت بستگی دارد.

این مقام مسئول افزایش نرخ خرید تضمینی گندم متناسب با شرایط اقتصاد و تورم را یکی از حمایت های دولت تلقی کرد و افزود: با توجه به آنکه در دو سال گذشته دولت در اجرای قانون خرید تضمینی کوتاهی کرده است؛بنابراین اگر امسال قیمت متناسب با هزینه های تولید اعلام نشود، کشاورزان اقدام به کشت این محصول راهبردی نخواهند کرد.

وی ادامه داد: اگر شورای عالی اقتصاد، قانون خرید تضمینی را خطاب قرار دهد ، می بایست براساس هزینه های تولید، شرایط اقتصاد و تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی اقدام به افزایش نرخ خرید تمامی محصولات مشمول قانون کند و به پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی تولید اهمیت دهد.

رئیس بنیاد توانمندسازی گندمکاران با اشاره به اینکه نرخ پیشنهادی ما برای خرید تضمینی گندم در سال زراعی جدید 1600 تومان بوده است، بیان کرد: این درحالی است که پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی به این نرخ نزدیک بوده است.

ایمانی با اشاره به اینکه گندمکاران مناطق سردسیری در حال آماده سازی اراضی خود برای کشت سال زراعی جدید هستند،اظهار کرد: با توجه به شرایط فعلی و ثبات نرخ گندم در دو سال اخیر حداقل باید 25 درصد به نرخ خرید گندم افزوده شود تا عقب افتادگی دو سال گذشته جبران شود.

وی ادامه داد: اگر دولت نرخ خرید تضمینی گندم را کمتر از 1600 تومان برای سال زراعی 97-98 اعلام کند، تولید گندم برای کشاورز سودی نخواهد داشت که درنهایت آنها به کشت محصولات دیگر همچون هندوانه، برنج، گوجه فرنگی و... روی خواهند آورد تا قیمت های فروش جوابگوی معیشت آنها باشد.

رئیس بنیاد توانمند سازی گندمکاران با بیان اینکه بی تفاوتی به نرخ خرید تضمینی گندم، عواقب متعددی در برخواهد داشت، افزود: با روی کار آمدن دولت یازدهم حدود هفت میلیون تن گندم با ارزش بالغ بر 2.6 میلیارد دلار وارد کشور می شد . دولت باید تدابیر لازم در زمینه اعلام منصفانه نرخ خرید تضمینی گندم را اتخاذ کند تا بی رغبتی کشاورزان نسبت به کشت گندم موجب نشود که خودکفایی گندم از بین رود و مجددا به پله اول بازگردیم.

ایمانی در پایان تصریح کرد: با توجه به افزایش 100 درصدی سموم، 12 درصدی بذر و20 درصدی قیمت تراکتور در یک هفته اخیر از شورای اقتضاد تقاضا داریم که براساس شرایط موجود اقتصاد تصمیمات لازم را اتخاذ کند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 8مهر1397 ، کدخبر: 6670163: www.yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
0
0
ا.ف75
همین که توی چند سله گذشته تضمین کردن خرید گندم رو واقعا هوشمندتانه بود و باعث شد کا توی این محصول استراتژیک به خود کفایی برسیم
امیدوارم این کار از سوری وزارت کشاورزی ادامه پیدا کنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین