پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۵۷۵۳
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۳
کم‌توجهی دولت به خودکفایی بخش کشاورزی موجب شد کشاورزان در سال ۹۸ بیش از سه میلیون تن از گندم مازاد خود را تحویل دولت نداده و به مصارف دامی رسانده یا به دلالان بفروشند.

شعار سال: این موضوع موجب شده دولت برای تامین نیاز داخلی به گندم به واردات این محصول روی بیاورد؛ به‌طوری‌که بررسی آمارهای وزارت جهادکشاورزی توسط نشان می‌دهد دولت در بهمن ماه سال جاری بیش از ۱۳۷ هزار تن گندم به ارزش ۳۵ میلیون دلار وارد کرده است. اهمیت واردات گندم از این منظر است که دولت این محصول را با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد می‌کند.

قیمت‌گذاری غیرمنصفانه اقلام خرید تضمینی، پرداخت دیرهنگام مطالبات کشاورزان و بی‌برنامگی در اعلام نرخ‌های خرید تضمینی و همچنین نداشتن الگوی کشت از جمله دلایلی است که تداوم خودکفایی در بخش کشاورزی را با مشکل مواجه ساخته است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت نوداقتصادی، تاریخ 24 اسفند 98، کد مطلب: 2129050: www.90eghtesadi.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین