پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۰۰۷۳
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۳
به رغم ابراز نگرانی متولیان تولید و بازرگانی و اعلام این نگرانی در صدا و سیما که گوشت مرغ به پایین ترین قیمت خود رسیده است، روند خرید گوشت مرغ توسط شرکت پشتیبانی امور دام همچنان کند، نامطلوب و نامناسب است که موجب رخنه دلالان و سوء استفاده آنها شده است.

شعار سال: به رغم ابراز نگرانی متولیان تولید و بازرگانی و اعلام این نگرانی در صدا و سیما که گوشت مرغ به پایین‌ترین قیمت خود رسیده است، روند خرید گوشت مرغ توسط شرکت پشتیبانی امور دام همچنان کند، نامطلوب و نامناسب است که موجب رخنه دلالان و سوء استفاده آن‌ها شده است.

در این میان شرکت پشتیبانی امور دام شرایطی فراهم کرده است که در بعضی از استان‌های کشور، مرغداران، مرغشان را به ناگزیر حداقل ۲ هزار تومان زیر قیمت مصوب به دلالان بفروشند، زیرا کارگزاران ترجیح می‌دهند مرغ را از دلالان و واسطه‌ها خریداری کنند.

مهندس جافر رئیس هیات مدیره اتحادیه سراسری مرغداران درتماس با خبرنگار کشاورزی آینده جهان (کاج) با بیان این مطلب گفت: همان طوری که یک هفته قبل نیز به روند کند خرید گوشت مرغ توسط شرکت پشتیبانی امور دام اشاره کرده بودیم که می‌تواند به مرغداران آسیب رسان باشد، اینک نیز شاهد هستیم به رغم حسن نیت مدیریت کلان، بعضی از واحد‌های استانی این شرکت با تعلل در خرید مرغ زنده و ایجاد نوبت برای مرغداران ترجیح می‌دهند مرغ را از دلالان خریداری کنند.

جافر در توضیح این موضوع گفت: مرغدارانی که وزن مرغ آن‌ها در حال عبور از وزن استاندارد مورد نظر شرکت پشتیبانی امور دام است و امکان نگهداری طیور در واحد‌های خود را ندارند و در عین حال با تنگنا‌های شدید نقدینگی مواجه هستند، مرغ خود را به قیمت حداقل ۲ هزار و پانصد تومان زیر قیمت مصوب به دلالانی که نوبت کشتار برای آنان همیشه فراهم است می‌فروشند و مرغ سایز با بهترین کیفیت را که باید برای هر کیلوی آن ۸ هزار و ۵۰۰ تومان دریافت کنند زیر ۶ هزار تومان به ثمن بخس در اختیار دلالان قرار می‌دهند.

وی افزود: تمامی دست اندرکاران از جمله دکتر رضایی معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی و عباس قبادی، معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت نیز اذعان کردند که به دلیل بیماری کرونا، کاهش مصرف به ویژه در رستوران‌ها و عدم برگزاری مراسم عروسی و یا عزا، تقاضا برای گوشت مرغ به شدت کاهش یافته و مرغداران در شرایط مخمصه آمیزی قرار گرفته و فغان آن‌ها به آسمان بلند است، ظاهرا کسی هم کاری نمی‌خواهد برایشان انجام دهد.

جافر با اشاره به تنگنا‌های دولت و شرکت پشتیبانی گفت: به رغم مشکلات موجود و حجم بالای تولید در سراسر کشور، این شرکت باید نظارت دقیق‌تر و همه جانبه تری بر واحد‌های خود اعمال کند، زیرا سزاوار نیست که مرغدار به دلیل شرایط ایجاد شده، مرغ خود را حتی به دولت تا ۲ هزار و ۵۰۰ تومان زیر قیمت بفروشد.

جافر گفت: اگر نظارت باشد و واحد‌های تحت پوشش ملزم شوند از اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها خرید کنند، چنین شرایط نامطلوبی برای مرغداران به وجود نمی‌آید و اگر این مسئله به یک رویه تبدیل گردد، در این شرایط که گوشت مرغ یکی از مهم‌ترین شاخص‌های عمده تامین امنیت غذایی است، کاهش می‌یابد و کشور ناگزیر است برای تامین نیاز داخل به سوی دیگر کشور‌ها دست دراز کند!

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از سایت کشاورزی آینده جهان، تاریخ انتشار 8  فروردین    99، کد خبر:   1758، www.sabznn.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین