پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۹۹۶
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۳:۲۲
براساس پیش‌نویس قطعنامه سازمان ملل که قرار است در چند روز آینده تایید شود، تمامی طرف‌های درگیر در مناطق جنگی باید از کارمندان بیمارستان، پزشکان و تاسیسات درمانی در مقابل حملات و خشونت‌ها حفاظت کنند، در غیراینصورت محاکمه می‌شوند.

شعارسال: در این پیش نویس که روز جمعه ارائه شده به نگرانی عمیق درباره افزایش تعداد حملات علیه پزشکان و تاسیسات بیمارستانی اشاره شده و در آن ذکر شده که با وجود الزامات و تعهدات براساس قوانین بین‌المللی، طرف‌های درگیر در مناطق جنگی از این تعهدات تخطی کرده‌اند.

"جرالد فون بوهمن"، سفیر نیوزلند در سازمان ملل و یکی از تدوین کنندگان این پیش نویس گفت، بمباران روز چهارشنبه یک بیمارستان مهم در شهر حلب در سوریه که باعث کشته شدن بیش از 50 تن از جمله کارمندان بیمارستان و پزشکان شد نشانگر این است که ارائه این پیش‌نویس اهمیت دارد.

وی ادامه داد:‌ ما باید این مساله را مشخص کنیم که جامعه بین‌الملل به شدت مخالف چنین اقداماتی است. عاملان اینگونه حملات باید حساب پس بدهند.

این سفیر در ادامه گفت:‌ این قطعنامه پیامی صریح و قاطع دارد و آن پیام این است؛ مورد حمله قرار دادن کارمندان، پزشکان و تاسیسات بیمارستانی در مناطق درگیر جنگ تخطی از قوانین بین‌المللی است و ما چنین مساله‌ای را تحمل نمی‌کنیم.

هیات نیوزلند در سازمان ملل نیز اعلام کرده که شورای امنیت سازمان ملل روز سه شنبه به این پیش نویس رای می‌دهد و بان کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل به همراه کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و پزشکان بدون مرز به اعضای شورای امنیت سازمان ملل مطالبی را درباره حملات به تاسیسات درمانی و کارمندان بیمارستانی ارائه می‌دهند.

در این قطعنامه که پیش نویس آن توسط اعضای انتخابی شورای امنیت شامل اسپانیا، مصر، ژاپن و اوروگوئه ارائه شده،‌ همچنین به شدت تمامی خشونت‌ها، حملات و تهدیدها علیه بیماران، مجروحان،‌ کادر درمانی و تاسیسات درمانی محکوم شده است.

در این پیش نویس همچنین به تمامی نیروهای دولتی و مخالفان در مناطق جنگی تاکید شده تا براساس قوانین بین‌المللی دست به حمله علیه تاسیسات درمانی و اماکنی که مجروحان و بیماران و کادر پزشکی در آن هستند،‌ نزنند.

همچنین در این پیش نویس به تمامی طرفهای درگیر تاکید شده تا دست به چنین حملاتی نزنند در غیراین صورت محاکمه می‌شوند و به دولتها نیز تاکید شده تا تحقیقات مستقلی را درباره چنین حملاتی انجام دهند.

در این پیش نویس از بان کی مون خواسته شده تا به شورای امنیت سازمان ملل در انجام اقدامات مناسب برای جلوگیری از وقوع چنین حملاتی کمک کند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار خبر 11 اردیبهشت 1395، کدمطلب: 95021105902 ،www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین