پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۶۰۰۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۶
نرخ ارز که در ابتدای هفته برای لحظاتی ۱۹۵۰۰ تومان را هم به خود دیده بود امروز مرز روانی ۱۵۰۰۰ تومان را شکست و برای لحظاتی ۱۴۸۰۰ قیمت خورد.

شعارسال: امروز در بازار همه فروشنده بودند و افراد عادی بسیاری برای فروش ارز به صرافی ها مراجعه کرده بودند و حتی برخی صرافی ها از خرید سرباز می زدند.

بنابر گزارشات رسیده هم اکنون ذخایر بانک مرکزی در یکی از بهترین شرایط خود قرار دارد و می تواند براحتی بازار را مدیریت کند.

آمارها نشان می دهد کاهش ۴ هزار تومانی دلار در یک روز هم به لحاظ مقدار و هم به لحاظ درصد در تاریخ بانک مرکزی بی سابقه است.

بارها هشدار داده بودیم که بانک مرکزی باید فعالانه در بازار دخالت کند. هدف باید حفظ ذخایر و در عین حال ثبات نرخ ارز خارجی در محدوده واقعی آن باشد.

پیش بینی کارشناسان این است که بانک مرکزی در ده روز آینده سعی می کند دلار را در محدوده ۱۴ الی ۱۵ هزار تومان نگه داشته و اجازه کاهش بیش از این مقدار را به آن نخواهد داد. پس از آن مرحله بعدی کاهش هدفمند دلار در هفته بعد آغاز خواهد شد.

همتی به خریداران دلار ثابت کرد که دلار نوسانات زیادی دارد و دارایی خوبی برای نگهداری نیست. پیش بینی می شود با این دست فرمان بانک مرکزی، بازار بورس روزهای بسیار مثبتی را شاهد باشد. روزهایی که هم می تواند به نفع اقتصاد ملی باشد و هم ثروت افراد تازه وارد به بورس را افزایش خواهد داد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت اقتصادآنلاین، تاریخ انتشار: 9مهر1397 ، کدخبر: 304374: www.eghtesadonline.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۲
0
0
ا.ف75
واقعا اگر بهبود اوضاع گیر عوض کردن یک نفر بود چرا زودتر این اتفاق نیفتاد؟ و اگر اون یه نفر این همه مخل بازار بود چرا مشاور رییس جمور شد؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین