پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۰۵۷
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۳
در پی آزمایش‌های موشکی و تسلیحات هسته‌ای کره‌شمالی، کاخ سفید اعلام کرد، مذاکرات برای استقرار یک سیستم دفاع ضد موشکی جدید در کره‌جنوبی به‌رغم درخواست‌های چین و روسیه از آمریکا برای لغو آن، ادامه می‌یابد.
شعار سال : به نقل از خبرگزاری رویترز، ایالات متحده آمریکا و کره‌جنوبی مذاکراتی را درباره احتمال استقرار سیستمی دفاعی موسوم به تاد (THAAD) آغاز کرده‌اند. این روند پس از چهارمین بمب هسته‌ای پیونگ‌یانگ در ششم ژانویه و آزمایش‌های موشکی در پیش گرفته شد.

آزمایش‌های اتمی و پرتاب‌های موشکی ناقض قطعنامه‌های سازمان ملل علیه کره‌شمالی بوده است. آمریکا و کره‌جنوبی نگرانند که پیونگ‌یانگ به نشانه قدرت‌نمایی پنجمین آزمایش اتمی‌اش را در آستانه کنگره حزب کارگران انجام دهد. این کنگره از ششم مه تشکیل جلسه می‌دهد.

جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید جمعه گفت:‌ واشنگتن در حال مذاکره با متحد نزدیک خود کره‌جنوبی است و اگر این سیستم مستقر شود، تهدیدی برای سایر کشورها نخواهد بود. این سیستم در راستای تهدیدی متمرکز می‌شود که کره‌شمالی آن را ایجاد می کند؛ نه سمت روسیه و چین.

اوایل روز جمعه سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در کنار همتای چینی‌اش گفت: آمریکا باید به نگرانی‌های مشروع پکن و مسکو درباره سیستم موشکی احترام بگذارد. این اقدام فراتر از نیازهای دفاعی کشورهای مرتبط است. اگر این سامانه مستقر شود، مستقیما روی امنیت استراتژیک چین و روسیه تاثیر می‌گذارد. این مساله نه تنها حل مساله هسته‌ای شبه‌جزیره کره را تهدید می‌کند، بلکه ممکن است تنش‌ها شدت یابد و تعادل در شبه‌جزیره هم از میان برود.

جاش ارنست نگفت که مذاکرات مذکور چه زمانی به نتیجه می‌رسد اما تاکید کرد که ایالات متحده آماده است تا برای امن‌ نگه داشتن آنها سرمایه‌گذاری کند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تاریخ انتشار 11 اردیبهشت 1395، کد مطلب: 95021106011 : آدرس سایت: www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین