پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۰۶۲۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱
نشست آینده کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا در دوحه یا تهران برگزار می‌شود و سهمیه کشور‌ها در لیگ قهرمانان تعیین خواهد شد.

شعارسال:نشست آینده کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا در دوحه یا تهران برگزار می‌شود و سهمیه کشور‌ها در لیگ قهرمانان تعیین خواهد شد.

پس از اعلام رده بندی جدید لیگ‌های فوتبال قاره کهن توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) در تاریخ ۱۱ شهریور ۱۳۹۷، فوتبال ایران با ۵۴.۰۵۰ امتیاز باشگاهی، ۷۲۷ امتیاز ملی و در مجموع ۷۸.۹۸۳ امتیاز پایین‌تر از کشور‌های چین، قطر، کره جنوبی و امارات قرار گرفت و سهمیه ۲+۲ را از آن خود کرد.

فوتبال کشورمان نسبت به رده بندی فصل گذشته صعود ۲ پله‌ای داشت، اما به دلیل قوانین فوتبال آسیا، تنها ۲ کشور نخست رنکینگ در هر منطقه (چین - کره از شرق آسیا) و (قطر - امارات از غرب آسیا) سهمیه ۳+۱ خواهند داشت و بر اساس رده بندی، ذوب آهن اصفهان و سایپا تهران (نائب قهرمان و تیم سوم لیگ برتر) باید در تک بازی پلی آف به مصاف حریفان بروند.

۲۶ شهریور ۱۳۹۷ سهیل مهدی، رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای سازمان لیگ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرد که اگر ۲ تیم استقلال و پرسپولیس در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا نتیجه خوبی بگیرند، احتمال تغییر سهمیه فوتبال ایران وجود دارد و به امید خدا نمایندگان کشورمان به مرحله نیمه نهایی صعود خواهند کرد و اگر این اتفاق رخ ندهد و حتی یک امتیاز هم کسب کنند، می‌تواند روی رده بندی و ... تاثیرگذار باشد.

او افزود: در منطقه غرب آسیا، امتیازات باشگاهی و ملی کشور‌ها به هم نزدیک است و هر امتیازی که می‌گیریم، می‌تواند به ما کمک کند و تاثیرگذار باشد. سهمیه کنونی فوتبال ایران ۲+۲ است، اما با توجه به نتایجی که کسب می‌کنیم، احتمال دارد به ۳+۱ هم تغییر کند.

حال پس از حذف استقلال و صعود پرسپولیس به نیمه نهایی، روزنامه الرایه گزارشی منتشر کرد و نوشت: کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) تصمیم دارد تا تا نشست آینده کمیته رقابت‌ها را به ریاست سعود المهندی، نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال قطر روز ۹ ماه نوامبر سال جاری میلادی (۲۰ آبان) در دوحه یا تهران به عنوان محل برگزاری دیدار برگشت فینال لیگ قهرمانان آسیا برگزار کند و نشست کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا روز ۲۷ نوامبر (۶ آذر) در عمان و در حاشیه مراسم اعطای جوایز سالیانه برگزار خواهد شد.

در این نشست اعضای کمیته در تلاش هستند تا درباره تعیین تعداد سهمیه کشور‌ها در تقویم فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا، مسابقات قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا و ... بحث کنند.

در نشست اخیر ۲۰ سپتامبر (۲۹ شهریور) کمیته رقابت‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا در توکیو تصمیم گرفته شد تا رقابت‌های زیر ۲۳ سال آسیا در سال ۲۰۲۰ در تایلند برگزار شود و همچنین در این نشست درباره بازی تیم‌ها در زمین بی طرف تصمیم به بازی در یک ورزشگاه مشخص و خارج از کشور‌های گروه تیم قرار گرفته اتخاذ شده بود.

این روزنامه در ادامه نوشت: با توجه به راه یابی ۲ تیم السد و الدحیل قطر به مرحله یک چهارم نهایی و حضور السد در نیمه نهایی، احتمال دارد سهمیه قطر از ۲+۲ به ۳+۱ برسد و با توجه به اینکه استقلال و پرسپولیس هم در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان حضور داشتند و شاگردان برانکو ایوانکوویچ به نیمه نهایی رسیدند و موفق شدند در قطر از سد السد بگذرند، احتمال دارد سهمیه فوتبال ایران در رقابت‌های فصل آینده ۳ + ۱ شود.

سهمیه کشورمان در دو سال گذشته ۲+۲ بود، اما با توجه محرومیت عراق از حضور در لیگ قهرمانان آسیا نصف سهمیه این کشور به ایران می‌رسید تا سهمیه ایران در ۲ سال گذشته ۳+۱ شود، اما عراق اکنون شرایط لازم برای حضور در لیگ قهرمانان را کسب کرده است، اما بازهم با درخشش پرسپولیس در لیگ قهرمانان، این احتمال وجود دارد بازهم سهمیه ایران ۳+۱ شود.

شعارسال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار13مهر97، کدخبر: 6688583، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
0
0
انشاالله که موفق باشن
پرسپولیس قهرمااان
ح.ن76
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
0
0
ا.ف75
تا وقتی توی کشور ما 5 تا ورزشگاه درست و حسابی نیاشه توقع بیخودیه که بخواییم پیشرفت چشم گیر داشته باشیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین