پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۰۶۲۹
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۸
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: در 6‌ ماهه نخست امسال ورود گردشگران خارجی به کشور با رشد 51 درصدی روبرو بوده است.

شعارسال: علی اصغر مونسان در حاشیه بازدید از مسجد جامع و بافت قدیمی قصبه نطنز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در شش ماهه نخست امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل با رشد 51 درصدی ورود گردشگران خارجی به کشور روبرو بوده ایم.

وی افزود: با توجه به شرایط فعلی، ایران کشوری ارزان برای مسافرت است و از همین رو با این افزایش روبرو بوده ایم که پیش بینی می شود این افزایش تا پایان سال ادامه داشته باشد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور گفت: در بخش صنایع دستی نیز با رشد 16 درصدی صادرات مواجه شدیم که نشان از رشد صادرات صنایع دستی ایران است و با برنامه ریزی مناسب این میزان نیز افزایش خواهد یافت.

وی پیرامون بازگردانده شدن سردیس سرباز هخامنشی به ایران تصریح کرد: سردیس سرباز هخامنشی که 80 سال پیش از کشور سرقت شده بود در یک مزایده در آمریکا قرار بود به فروش برسد که با پیگیری های وزارت امور خارجه و دادگاه عالی آمریکا این سردیس به کشور بازگشت.

مونسان خاطرنشان کرد: یکی ازر آخرین اقداماتی که در حوزه میراث فرهنگی در کشور انجام شده است، نمایشگاه مشترک با کشور هلند بوده که آثار تاریخی ایران در هلند و آثار تاریخی هلند در ایران به نمایش در آمده که این نمایشگاه در ایران تا عید نوروز پابرجا است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پیرامون آثار تاریخی نطنز گفت: بحث ثبت جهانی مسجد جامع نطنز و بافت تاریخی آن در حال انجام است و بعد از تشکیل پرونده و رسیدگی های لازم به ثبت جهانی خواهد رسید و در پی آن هستیم که بعد از تکمیل بازسازی آتشکده ساسانی نطنز در پشت مسجد جامع نطنز و الحاق آن به بقعه شیخ عبدالصمد نطنزی این مجموعه کامل و نفیس تاریخی ثبت جهانی شود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت برترین ها، تاریخ انتشار: 12مهر1397 ، کدخبر: 780145: www.bartarinha.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین