پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۶۱۱۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۸
رئیس قوه‌قضائیه دیروز در جلسه مسوولان عالی قضایی با اشاره به تلاطم‌های بازار ارز تاکید کرد که گردانندگان سایت‌های قیمت‌ساز ارز، مفسد اقتصادی هستند و احضار می‌شوند.

شعار سال: به گزارش روابط عمومی قوه‌قضائیه، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی تصریح کرد: تلاطم بازار ارز علل مختلفی داشته که از جمله آن می‌توان به فشل بودن زیرساخت‌های بانکی، افزایش نقدینگی در جامعه، رکود و همچنین فشار دشمن اشاره کرد.

در کنار همه این عوامل، عده‌ای سودجو نیز به این تلاطم‌ها دامن می‌زنند و اقدام به قیمت‌سازی‌های واهی می‌کنند. اینکه یک سایت در ساعات پایانی روز اعلام می‌کند دلار ۱۷ هزار تومان است و صبح قبل از آنکه اساسا معامله‌ای صورت گرفته باشد قیمت ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان را اعلام می‌کند. واضح است که در حال قیمت‌سازی است.آیت‌الله آملی لاریجانی با تاکید بر اینکه بازار سوم ارز مجموعا دو درصد کل نیازهای ارزی مردم را هم تشکیل نمی‌دهد، افزود: متاسفانه همین قیمت‌سازی‌های غلط بر بازار تاثیر می‌گذارد.

او تاکید کرد: از دادستان محترم تهران نیز خواسته‌ام که این سایت‌ها را به دقت رصد کنند. از سوی دیگر رئیس کل محترم بانک مرکزی فهرست چند سایت خاص را که اقدام به قیمت‌سازی می‌کنند ارسال کرده است. بر این اساس گردانندگان این سایت‌ها باید از سوی دادستانی احضار و به آنان اولتیماتوم شدید داده شود. بعید نیست برخی از آنان مصداق مفسد اقتصادی باشند. رئیس قوه‌قضائیه همچنین گفت: ما نمی‌گوییم که نوسان قیمت دلار تاثیر واقعی بر بازار داخلی ندارد، اما معتقدیم که با این ظرفیت‌های عظیمی که در اختیار داریم باید تاثیر چنین نوساناتی در حد خودش باشد و از سوی دیگر پشت صحنه این قیمت‌سازی‌ها بررسی شود. نباید عده‌ای سودجو و از سوی دیگر دشمنان خارجی تصور کنند که کشوری به این بزرگی را می‌توانند با خیالات باطل خود به تلاطم بیندازند. البته با بصیرت مردم، دشمن چنین خیالی را به گور خواهد برد و امثال ترامپ نیز خیلی زود فراموش خواهند شد.رئیس قوه‌قضائیه گفت: دشمن با تمام ظرفیت زرادخانه تبلیغاتی خود وارد میدان شده است. هیچ گاه این مقدار هزینه برای تخریب یک نظام و کشور صرف نشده بود. دشمن به هر وسیله‌ای تمسک می‌جوید تا وضع کشور را به‌هم بریزد.

به گفته آملی لاریجانی، بر همین مبنا می‌بینیم که زمانی از تلاطم بازار ارز و طلا استفاده می‌کند و زمان دیگری از اعتراضات کامیون‌داران بهره می‌گیرد. رئیس قوه‌قضائیه با تاکید بر اینکه مسوولان باید مدبرانه عمل کنند و اجازه ندهند که برخی مطالبات بحق مردم با سوء‌استفاده دشمن به انحراف برود، گفت: ممکن است دشمن افرادی را اجیر کند که از مطالبات مردم سوء‌استفاده کرده و برخی اعتراضات را به انحراف بکشانند. ما باید به هوش باشیم. دولت در فکر حل مشکلات کامیون‌داران است البته این موضوع نیاز به زمان دارد که باید با سرعت و کار جهادی، انتظارات برآورده شود.

آیت‌الله آملی لاریجانی با بیان اینکه اقدام به موقع و سریع برای حل مشکلات از موج سواری دشمن جلوگیری می‌کند، به وجه دیگری از اتفاقات اخیر در جریان اعتراضات کامیون‌داران اشاره و تاکید کرد: دستگاه قضایی و نیروهای انتظامی و امنیتی باید با شدت با کسانی که امنیت حمل‌و‌نقل جاده‌ای را مختل می‌کنند و به خودروهای کامیون‌داران آسیب می‌زنند برخورد کنند. امنیت جاده‌ای برای همه کشورها امر بسیار مهمی است و به هیچ وجه تحمل نمی‌شود که کسی به سمت خودرویی شلیک کند یا به تخریب آن بپردازد. رئیس قوه‌قضائیه در ادامه بار دیگر بر عزم راسخ دستگاه قضایی در برخورد با مفاسد اقتصادی تاکید کرد و در عین حال گفت: یکی از مهم‌ترین کارهایی که دادگستری‌ها انجام می‌دهند و باید با قوت هرچه بیشتر در مسیر آن گام بردارند این است که مراقب باشند ضمن مقابله با مفاسد اقتصادی، موانع تولید و سرمایه‌گذاری نیز رفع شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه دنیای اقتصاد، تاریخ انتشار 10 مهر97، شماره: 3446976


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
0
0
ا.ف75
یکی از بهترین راه های مقابله با افزایش قیمت ارز دقیقا برخورد جدی با اینجور سایت ها و دلال هاست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین