پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۱۳۶۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲
در گزارش آنکتاد رتبه‌بندی بزرگ‌ترین مالکان ناوگان دریایی در سال ۲۰۱۸ بر اساس وزن تناژ نیز ارائه شده که در آن ایران در جایگاه بیست‌و چهارم جهان ایستاده است، بالاتر از کشورهایی نظیر فرانسه، کانادا، سوئد، برزیل، امارات و عربستان سعودی.

شعارسال: «کنفرانس تجارت و توسعه ملل متحد (آنکتاد)» در جدیدترین گزارش خود وضعیت حمل‌ونقل دریایی ۲۰۱۸ جهان را مورد بررسی قرار داده است. بر اساس یافته‌های این گزارش که تحت عنوان «مروری بر حمل‌ونقل دریایی ۲۰۱۸» منتشر شده، یکی از مهم‌ترین ریسک‌های متوجه رونق تجارت دریایی و چشم‌انداز آن، خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران معرفی شده است. در این گزارش همچنین رتبه‌بندی بزرگ‌ترین مالکان ناوگان دریایی در سال ۲۰۱۸ بر اساس وزن تناژ نیز ارائه شده که در آن ایران در جایگاه بیست‌و چهارم جهان ایستاده است، بالاتر از کشورهایی نظیر فرانسه، کانادا، سوئد، برزیل، امارات و عربستان سعودی.

بر اساس آمارهای این رتبه‌بندی، ایران دارای ۱۶۴ کشتی منقش به پرچم ایران و ۶۲ کشتی با پرچم کشورهای خارجی است که در مجموع معادل ۲۲۶ کشتی است. این کشتی‌ها در مجموع وزنی بالغ بر ۸/ ۱۷ میلیون تن دارند و سهم کشتی‌های دارای پرچم ایران از این وزن ۹/ ۳ میلیون تن یا ۹/ ۲۱ درصد است. به‌علاوه نام شرکت «کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران» در رتبه‌بندی ۳۰ شرکت برتر کشتیرانی جهان به چشم می‌خورد. به گزارش «آنکتاد»، در حال حاضر تجارت دریایی جهان، تحت تاثیر رونق اقتصادی سال ۲۰۱۷ وضعیت مطلوبی دارد. در سال ۲۰۱۷ تجارت دریایی رشدی ۴ درصدی را تجربه کرد، نرخی که در ۵ سال گذشته بی‌سابقه است. حجم تجارت این حوزه نیز با افزایشی ۴۱۱ میلیون تنی به ۷/ ۱۰ میلیارد تن در این سال رسید.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از روزنامه دنیای اقتصاد، تاریخ انتشار: 12مهر1397 ، کدخبر: 3447914 : donya-e-eqtesad.com


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
0
0
ا.ف75
با وجود ناوگان بزرگ دریایی چرا اینقدر از این ظرفیت ها ک استفاده میشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
0
0
ینی میشه تو ده تای اول باشیم و تو صنعتی ها باشیم ...

س ی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
0
0
من معتقدم ایران باید بیشتر از این در این زمینه رشد کنه به امید ان روز
ح.ن76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین