پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۶۸۸۹
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۹
مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از ارتقای ۱۰ پله ای این شرکت در دنیا خبر داد و گفت: شناخت مزیت های دریایی کشور و هدف گذاری مبتنی بر این مزیت ها مهمترین چالش پیش روی حوزه دریایی کشور است.

شعار سال: محمد سعیدی که در مراسم افتتاح نمایشگاه بین المللی دریایی ایرانبا تاکید بر اینکه بزرگترین چالش در مسیر توسعه دریایی کشور شناخت مزیت های دریایی است، اظهار کرد: کارشناسان دریایی باید در زمینه شناخت این مزایا و تعیین اینکه آیا در صنعت دریایی کشتی ساز هستیم یا می توانیم منابع را در تعمیرات کشتی به کار ببریم به بحث و بررسی بپردازند.
وی با بیان اینکه شناخت ظرفیت ها واقعی دریایی کشور از اتلاف منابع جلوگیری می کند، افزود: مدیرت منابع امر بسیار مهمی است چون در هیچ جای جهان منابع نامحدود وجود نداردو ما نیز باید بر اساس محدودیت های موجود دست به برنامه ریزی بزنیم.

وی با یادآوری این مسئله که اروپا با وجود توانایی بالا در ساخت کشتی این صنعت را به آسیایی ها سپرده است، بیان داشت: تعطیلی یاردهای ساخت کشتی در اروپا در پی فقدان مزیت تولید در این منطقه صورت گرفت.

رئیس هیئت مدیره کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران یکی از مزیتهای داخلی کشور را وجود جوانان مستعد و شرکت ها و موسسات دانش بنیان دانست و گفت: باید قدر این‌مزایا را بدانیم و باید تعیین کنیم که می خواهیم کشتی بسازیم که 15 سال ساخت آن طول بکشد یا به سمت تعمیرات برویم و به ساخت شناورهایی بپردازیم که طی دو سال به ثمر می نشیند.

سعیدی موفقیت بسیاری از شرکت های بزرگ کشتی سازی جهان را در آغاز فعالیت آنها در زمینه تعمیرات اعلام و خاطر نشان کرد: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با دارا بودن 155 فروند کشتی این آمادگی را دارد که در کنار شرکت ملی نفتکش ایران با تمام یاردهای داخلی در زمینه تعمیرات همکاری نامحدود داشته باشند.

به گفته وی، ظرفیت موجود ناوگان ملی به همراه شرکت های خصوصی می‌تواند برای مدت ها سفارشات تعمیرات برای یاردهای داخلی را تامین کند.
وی در این باره افزود: با برنامه ریزی در این زمینه دیگر نیاز نیست که شناورهای ناوگان ملی در خارج از کشور تعمیر شوند.
مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به چالش های بین المللی پیش روی صنعت دریایی کشور به شرایط ویژه ای که دشمنان بوسیله تحریم ها برای کشور رقم زده اند، پرداخت و بیان داشت: نبردی که دشمنان با ایران آغاز کرده اند، قطعا یک نبرد لجستیکی است.
وی افزود: اگر آمریکایی ها در نبرد لجستیکی موفق نشوند تحریم بر کشور اثری نخواهد داشت.

سعیدی یکی از مهمترین راهبردها برای غلبه بر تحریم در موقعیت کنونی را همدلی و اتحاد دانست و خاطر نشان کرد: نباید حتی کلمه ای که شکلی از اختلاف داشته باشد از سوی دست اندرکاران مطرح شود چون هم اکنون زمان اتحاد است.
وی تاکید کرد: باید نگاه ملی داشته باشیم چون مردم و کشور از ما انتظار دارند که متحد و متمرکز عمل کنیم.
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران یکی از راهکارهای غلبه بر تحریم را برداشته شدن‌موانع پیش روی ناوگان ملی اعلام و خاطرنشان کرد: اگر ناوگان ملی از تسهیلات ویژه در زمان‌ تحریم برخوردار باشد، می توانیم در نبرد لجستیکی علیه کشور با اقتدار بیشتری عمل کنیم.

سعیدی یکی از اقدامات خوب صورت گرفته طی مدت دو سال گذشته را توسعه ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد و بیان کرد:طی دوسال اخیر توانستیم رتبه کشتیرانی‌جمهوری اسلامی ایران را از 23به سیزدهمین شرکت بزرگ حمل و نقل کانتینری جهان ارتقاء دهیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 27 آذر 97، کد مطلب: 1901104:www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین