پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۱۵۷۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۴
یک مقام مسئول با بیان اینکه عدم اطلاع رسانی، افزایش قیمت و تاخیر در تخصیص سوخت شناورها موجب ضرر سنگینی شده است، گفت: قیمت سوخت تحویلی به شناورها، ۱۰۰درصد افزایش یافت.

شعار سال: عبدالحسین خدری، عضو هیات مدیره اتحادیه مالکان کشتی با بیان اینکه عدم اطلاع رسانی به موقع و شفافیت در قیمت‌گذاری سوخت موجب ایجاد نارضایتی برای مالکان شناورها شده است، گفت: در هفته گذشته شاهد افزایش ١٠٠ درصدی قیمت سوخت تحویلی به شناورها بودیم که در نتیجه این افزایش، حمل و نقل دریایی به شدت کاهش یافته؛ این در حالی است که به تازگی میزان نارضایتی کشتی‌داران افزایش یافته و در نهایت شاهد اعتراضاتی بودیم.به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، وی ادامه داد: از هفت عضو هیات مدیره اتحادیه مالکان کشتی، چهار عضو دولتی بوده که از جمله آنها، شرکت ملی نفتکش ایران و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران است؛ این در حالی است که ضعف در اطلاع رسانی و همچنین تعیین قیمت بالای سوخت از سوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، دامن‌گیر همه فعالان این حوزه در بخش دولتی و خصوصی شده است.

به گفته خدری، روش قیمت گذاری سوخت تحویلی به شناورهای دریایی بر اساس فوب خلیج فارس و با احتساب دلار ٤٢٠٠ تومانی بود؛ در حالیکه اکنون معیار محاسبه دلار برای سوخت تحویلی معادل بازار آزاد با نرخ بازار ثانویه است که به این ترتیب، ٤٠ درصد هزینه های صادراتی مربرط به تامین سوخت می شود.

عضو هیات مدیره اتحادیه مالکان کشتی با اشاره هزینه بالای صادرات در ایران به دلیل دوری از مقاصد صادراتی، افزود: بسیاری از محصولات صادراتی در گروه موادغذایی فاسدشدنی هستند که از مسافت های دور، بارگیری شده و به مقاصد بندری برای صادرات حمل می شوند، بنابراین مقوله زمان در روند صادرات محصول با توجه به اینکه ذات حمل و نقل دریایی زمان بر بودن آن است، بسیار مهم است. این در حالی است که در خوشبینانه ترین حالت، روند تخصیص سوخت ٢ روز زمان می برد.

وی با اعلام اینکه خرید سوخت از بخش داخلی اجباری است، اظهار داشت: در صورتی که سوخت خود را از خارج از ایران خریداری کنیم، به منزله قاچاق محسوب شده و شامل جریمه می شود؛ بنابراین به نظر می رسد مقوله صادرات و مشکلات آن اهمیتی برای شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی نداشته باشد؛ چرا که تغییر مدام قیمت سوخت و عدم اطلاع رسانی و حتی در برخی موارد تعیین تاریخ افرایش قیمت سوخت پس از انجام صادرات، ضرر سنگینی را متوجه فعالان این حوزه که بخش دولتی را نیز شامل می شود، وارد کرده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری اقتصاد آنلاین، تاریخ انتشار4شهریور 97، کدمطلب: 295657، www.eghtesadonline.com


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
0
0
ا.ف75
این تفاوت قیمت سوخت از دیروز تا خالا رو توی چی باید جبران کنن این بنده خداها؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
0
0
ا.ف75
این ها نمیشه گفت بخاطر عدم سواد کافیه! من حس میکنم رانت در این ها دخیله!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
0
0
قیمت بالای 100 درصد زیاد شده باز میگن تورم 9 درصد بوده
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
0
0
ا.ف75
واقعا همه چی دو برابر شده تو این مملکت کی قراره ما رنگ ثبات رو تو بازار ببینیم؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین