پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۶۲۴۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۱
آرمان گفت: بین سطح تحصیلات و بینش هیچ ارتباطی وجود ندارد. می‌توانید استاد دانشگاه کمبرج هم باشید ولی بینش نداشته باشید. این افراد اقتصاد خوانده‌اند ولی عملکرد خاصی نداشتند. آقای نهاوندیان آن زمان که در اتاق بازرگانی بودند هم عملکرد خاصی نداشتند. آقای نیلی هم در سمتهای مهمی بودند ولی مثل آقای نهاوندیان گره‌ای از اقتصاد ایران باز نکردند

شعارسال: آرمان گفت: بین سطح تحصیلات و بینش هیچ ارتباطی وجود ندارد. می‌توانید استاد دانشگاه کمبرج هم باشید ولی بینش نداشته باشید. این افراد اقتصاد خوانده‌اند ولی عملکرد خاصی نداشتند. آقای نهاوندیان آن زمان که در اتاق بازرگانی بودند هم عملکرد خاصی نداشتند. آقای نیلی هم در سمتهای مهمی بودند ولی مثل آقای نهاوندیان گره‌ای از اقتصاد ایران باز نکردند.

بهمن آرمان اقتصاددان و دبیر هیات امنای صندوق ذخیره ارزی در دولت اصلاحات  در خصوص عملکرد اقتصادی دولت‌های یازدهم و دوازدهم اظهار کرد: با آغاز دولت آقای روحانی انتظارات مردم چیز دیگری بود. مردم فکر می‌کردند آقای روحانی همانطور که وعده داده بود، کشور را به سمت توسعه و رفاه بیشتر می‌برد و بیکاری را ریشه‌کن می‌کند. اما تیم اقتصادی که آقای روحانی انتخاب کرد توانایی تحقق هیچکدام از این انتظارات را نداشت. متاسفانه افرادی ضعیف، ناتوان بی‌انگیزه و منفعل به کابینه راه یافتند.

وی افزود: متاسفانه اعضای دولت آقای روحانی درد مردم دردشان نبود، یعنی آن قدر خودشان سیر بودند که درد مردم عادی را نمی فهمیدند. به عنوان مثال در دولت اول آقای روحانی فردی را به عنوان وزیر نیرو معرفی کردند، که نه بینش نه دانش و نه جربزه پذیرفتن این کار را داشت. آقای حجتی کارنامه درخشانی برای حضور دوباره در وزارت جهاد کشاورزی را نداشت.

آرمان گفت: عملکرد وزارت راه و شهرسازی هم آن طور که انتظار می رفت نبود و سیاستهای این وزارتخانه باعث خواهد شد که در آینده‌ای نه چندان دور سونامی سنگین تقاضای مسکن از سوی قشر متوسط جامعه ایجاد شود. در وزارت صنعت هم در زمان آقای شریعتمداری وضعیت بد شد، چون ایشان هیچ تجربه صنعتی ندارند و در کارنامه ایشان اداره یک بنگاه اقتصادی کوچک هم نبود. آقای کرباسیان هم که برای وزارت اقتصاد انتخاب شدند کارنامه خوبی در گمرک نداشتند.

این اقتصاددان در پاسخ به این سوال که چرا مسعود نیلی و محمد نهاوندیان به عنوان دو عضو اقتصاددان کابینه نتوانستند تاثیر مثبتی بر عملکرد اقتصادی دولت داشته باشند، اظهار کرد: خیلی‌ها هستند که حتی جایزه نوبل را هم در اقتصاد گرفتند، ولی توانمندی لازم را ندارند. آقای نیلی و نهاوندیان ممکن است دارای وزن سیاسی باشند، ولی بینش سیاسی لازم را ندارند.

آرمان تصریح کرد: بین سطح تحصیلات و بینش هیچ ارتباطی وجود ندارد. می‌توانید استاد دانشگاه کمبریج هم باشید ولی بینش نداشته باشید. این افراد اقتصاد خوانده‌اند ولی عملکرد خاصی نداشتند. آقای نهاوندیان آن زمان که در اتاق بازرگانی بودند هم عملکرد خاصی نداشتند. آقای نیلی هم در سمتهای مهمی بودند ولی مثل آقای نهاوندیان گره‌ای از اقتصاد ایران باز نکردند. اقتصاددان بودن با اقتصاد خواندن فرق می‌کند. هرکسی که اقتصاد خوانده نمی‌تواند اقتصاددان باشد.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری  نود اقتصادی، تاریخ انتشار: 21مهر 1397، کدخبر:2115222 ،www.90eghtesadi.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
0
0
ا.ف75
مردمی که به همچین دولت اشرافی رای دادن باید عواقبش رو هم تحمل کنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین