پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۲۵۳۹
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۶
در راستای توسعه و گسترش دانش علوم شناختی و نیز تجهیز مراکز علمی و تخصصی به سیستم‌های پیشرفته در حوزه‌های شناختی، آزمایشگاه مشترک علوم شناختی دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه اصفهان به دستگاه رهگیر چشمی مجهز شد.

شعارسال: سیستم "رهگیر چشمی " وسیله ‌ای برای تعیین موقعیت چشم و حرکات آن است و در تحقیقات بر روی سیستم بینایی در آزمایشگاه‌های علوم اعصاب و روانشناسی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آزمایشگاه مشترک علوم شناختی دانشگاه اصفهان و دانشگاه علوم پزشکی این استان با هدف توسعه و گسترش دانش علوم شناختی و نیز استفاده از ظرفیت و پتانسیل های بالقوه درسطح مراکز علمی و تخصصی استان اصفهان ، با حمایت ستاد توسعه علوم شناختی معاونت علمی ایجاد و هم اکنون شماری از محققان و اساتید رشته های مختلف در حوزه های علمی و تخصصی در این آزمایشگاه در حال فعالیت هستند.

با حمایت های این ستاد آزمایشگاه مشترک علوم شناختی این دو مرکز آموزش عالی، از سال گذشته به دستگاه های ثبت سیگنال های عصبی، تحریک الکتریکی فراجمجمه ای و نیز دستگاه ثبت فعالیت های مغزی مجهز شده بود.

محمد حسین مقامی کارشناس ارشد ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی گفت: تجهیز آزمایشگاه مشترک علوم شناختی دانشگاه اصفهان به پیشرفته ترین دستگاه های علمی در حوزه علوم شناختی، در چارچوب سیاست راهبردی این ستاد صورت می گیرد.

وی ادامه داد: با اجرایی شدن مراحل راه اندازی آزمایشگاه علوم شناختی اصفهان در ساختمان دانشکده روان شناسی دانشگاه اصفهان و نصب دستگاه ها و تجهیزات مورد نیاز حوزه های علوم شناختی دراین آزمایشگاه ، همزمان آموزش فنی تجهیزات برای ارتقای دانش علمی دست اندرکاران نیز درحال انجام است.

به گفته مقامی، با تلاش و فعالیت محققان رشته های مختلف حوزه های علوم شناختی ، اقدامات چشمگیری در ارتباط با انجام طرح های پژوهشی در ازمایشگاه مشترک علوم شناختی دانشگاه اصفهان انجام شده که امید است در آینده ای نزدیک اولین نتایج دستاوردهای این طرح ها به جامعه محققان علمی کشور معرفی و عرضه شد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تاریخ انتشار: 21مهر1397 ، کدخبر: 38485: www.isti.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین